Blodpropp i foten, symptom?
Igår började jag få ont i foten, från början kändes det inet så mycket men det stegrade under dagen. Kändes när det var hyfast lindrigt som om jag hade stukat eller sträckt den, att den skulel behöva "knakas " till för att det skulle kännas bra. Men jag har inte gjort något för att få ont i foten, rört mig som vanligt och inte känt att jag stukat eller sträckt den (det brukar man ju märka i samma ögonblick som det händer.)
Under kvällen blev det värre och nu haltar jag ordentligt, det strålar även upp i höften.
På detta är jag gravid och MYCKET överviktig (en bra bit över tresiffrigt) och plötsligt slog det mig, tänk om det är en propp? Foten är INTE röd, blå eller lila, utan ser ut som vanlgit förutom att den är lite svullen, men det gör ont och den känns svullen och jag kan inte gå normalt.
Jag VET att man ska kontakta sjukvården, men jag var på akuten för senast en vecka sen och var tvungen att vara borta från jobbet då, vill inte ställa till det igen i onödan... känns som om jag nojjar och överdriver och ni som åkt in och ut ofta vet säkert hur det är, man känner sig som en hypokondriker.
Kan man ha blodpropp utan att bli röd om foten? Hur diagnosticerar man blodpropp i foten? Mår man allmänt dåligt också?