MolleMalin skrev 2011-09-29 11:03:57 följande:
Hej!
Här kommer en med erfarenhet!
Vattnet gick v 21+1 under min fjärde graviditet. Blev inlgad på östra v 23+1 då man endast såg pölar kring bebis. Så fortsatte det. Man mätte mellan 15 o 35 vad det nu är för mått fostervatten vilket är liiiite. Inte tomt men så gott som. Bebis mådde bra hela tiden o föddes inte förrän nästan tio veckor senare, v 30+5!!! 1745 g o 43 cm lång vilket var precis medel på kurvan.
Jag fick ingen infektion o förlossningen startade spontant o gick i raketfart. Tror inte jag ska dra hela historien för dig då han var sjuk o det skapar onödig oro - huvudsaken är att han är hemma hos oss idag. 3 mån korr o har knappt några mediciner längre. Låg på neo tills han var fullgången. Lungorna kan ju inte utvecklas när vattnet går så tidigt men enl allt jag läst o hört så är det ingen större fara då vattnet går e v 23. Har du kommit så långt som du gjort tror jag det kommer gå hur bra som helst. Mellan v 17-23 utvecklas lungblåsorna som mest o det händer massor m just lungorna men e det är vattnet inte längre lika viktigt. O så länge där finns några droppar är det toppen!
Fråga gärna om du vill veta mer. Känns som att jag kan det här e fyra långa månader på sjukhus
Har även en blogg där jag skrev hela grav o även då han var född du kan få läsa men den är stängd så det får vi ta en annan väg isf då jag inte lämnar ut lösen.
Stort lycka till!!!
jaha det därför mina har litye svårt med andning o sena med urträning alltså...visste inte det o läkaren har ju inte sagt nåt heller...:-P