• Lindis77

10 månaders vill inte ligga still på skötbordet, fler?

Min snart 10 månaders lille son har tills nu älskat att ligga på skötbordet och bli "ompysslad" men nu är det en KAMP minst sagt att få honom att ligga still, han vill inte bli tvättad, inte bli på/avklädd och verkligen inte ligga still och byta blöja han vrider sig som en orm. Detta gör ju framförallt bajsblöjbytena lite mer komplicerade.

Fler som varit med om detta? Är det en utvecklingsfas?

• Svar på tråden 10 månaders vill inte ligga still på skötbordet, fler?
  • denimbee

ja säger samma, byt på golvet och så ser du till att han alltid har något att pilla med när du byter på honom så att han är upptagen med att undersöka saken och inte rymmer.

• ELLEoClara

ja, vår tjej var likadan runt 10 mån som en ål.
    Bytte till up&go blöjor det fungerade bättre.
    Hon älskade dock att bada så det blev bad varje dag och minsta möjliga tvättning på skötbordet.
    Matkladdet tog vi bort medan hon satt i stolen.

Runt 13-14 mån släppte ålandet  

• Pyrola

Jo då det känns igen, jag började ställa bebisen i handfatet höll med ena handen och tvätta med den andra.

• Zawina

Jag tror att det är många som kan hålla med om det. Min son blev krånglig något tidigare än din, men nu vid 1 år kommer han krypandes o lägger sig :) (har en "skötdyna" på golvet då han absolut inte låg stilla på ett skötbord!)
    Oftast ligger han stilla, men ibland vill han inte!

Sånt är livet ;)

• jossealvinder

Min son på snart 8 månader är likadan. Det är en pina att byta blöja och klä av och på. Och vi har inget skötbord utan byter där vi är. Ibland går det att avleda men nån leksak men inte alltid.

• gammeltacka

Finns det 10-månaders som ligger stilla??

• Lindis77

Golvet gör ingen skillnad. Samma där tyvärr. Och avleda honom med något är inte heller det lättaste, ibland funkar det med en våtservett =)

• Trident5678

Jag känner igen det där. Det var en period när barnen minst sagt var som ålar på skötbordet. Men det gick över.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Lindreas

Golvet gör ålandet värre för vår unge, då får han ju för sig att han kan krypa iväg. Det enda som funkat har varit att han får en av sina skor medan vi byter blöja, kardborreband är tydligen kul att leka med. Testa att ha en leksak som BARA får lekas med när man byter blöja, och använd up&go till kissblöjorna, så slipper man bråka så mycket.

• Lindis77

Lindreas; ja exakt, golvet är ännu svårare för att han vill vrida runt och krypa iväg då. Men ska testa skotipset, min lille älskar nämligen allt vad kardborreband heter så imorgon hoppas vi på det bästa Glad

• Rollindynamite

Oj hade varit helt omöjligt att ha min dotter på skötbordet när hon var 10 mån!! Tog bort skötbordet långt innan dess för att det var en fruktansvärd kamp varje gång och det kändes lite för farligt så nu kör vi golvet sen hon var typ 6 månader.

Svar på tråden 10 månaders vill inte ligga still på skötbordet, fler?