• shiningmoon

HJÄLP!! Förpuberteten har nått min son!!

ÅH!

Jag vet inte vad jag ska göra..eller..hur jag ska göra..eller..närr...ghaaa!!

Grabben i huset är utbytt. Förr var han mysig, lugn och hade inga raseriutbrott alls.
    Nu behövs det inte mycket för att han svarar emot..slår i dörrar..trotsar..och för att inte prata om att han
    gråter för i stort sett ingenting.

Är det bara vi som har det så här?

Då han bara är 9 år så tänker jag "jaha..det kommer mera sen".."Vad händer?"

Snälla ge mig styrka...eller råd Obestämd              

• Svar på tråden HJÄLP!! Förpuberteten har nått min son!!
  • PrincessOfIce

Vet hur det är.. min grabb som också är 9 gråter visserligen inte så mycket men han hatar både mig, sin mormor, mostrar m.m som vågar säga till.., Smäller i dörrar och är uppkäftig och kan vara riktigt ful i mun ibland..

Har mer än en gång hört ordet Tweenies och miniteens. Antar att det är detta som syftas då.. Gud hjälpe oss alla om det blir värre sen i riktiga tonåren säger jag bara.. :-/     

Har en sjuårig dotter som alltid har varit rätt tidig med allt och är minst lika kaxig och uppkäftig hon även om hon inte skriker och smäller i dörrar men det kommer väl det också..  

Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • shiningmoon
    PrincessOfIce skrev 2011-09-21 17:25:56 följande:
    Vet hur det är.. min grabb som också är 9 gråter visserligen inte så mycket men han hatar både mig, sin mormor, mostrar m.m som vågar säga till.., Smäller i dörrar och är uppkäftig och kan vara riktigt ful i mun ibland..

Har mer än en gång hört ordet Tweenies och miniteens. Antar att det är detta som syftas då.. Gud hjälpe oss alla om det blir värre sen i riktiga tonåren säger jag bara.. :-/     

Har en sjuårig dotter som alltid har varit rätt tidig med allt och är minst lika kaxig och uppkäftig hon även om hon inte skriker och smäller i dörrar men det kommer väl det också..  

men du..ska vi starta en klubb  haha!!

Min sex-åring är ju likadan som din :)

Ibland känns det som att jag bara vill åka bort någon natt för att få andas ut. De gånger jag blir arg känner jag mig så usel efteråt eftersom jag vet att grabben/barnen egentligen inte förstår varför dem svajar i humöret.

Från "jag vill inte bo i det här skithuset" till " jag älskar min familj"..stora dalar för småttingarnaFoten i munnen  
  • PrincessOfIce
    shiningmoon skrev 2011-09-21 17:29:07 följande:

men du..ska vi starta en klubb  haha!!

Min sex-åring är ju likadan som din :)

Ibland känns det som att jag bara vill åka bort någon natt för att få andas ut. De gånger jag blir arg känner jag mig så usel efteråt eftersom jag vet att grabben/barnen egentligen inte förstår varför dem svajar i humöret.

Från "jag vill inte bo i det här skithuset" till " jag älskar min familj"..stora dalar för småttingarnaFoten i munnen  

Just nu har jag lite minisemester då jag ska på föräldramöte men härromveckan var det kaos med stort K. Sonen hittade inte sina badbyxor och då var det hus i he***te av den simpla saken. De återfanns senare i byrålådan men då var skadan redan skedd och jag var ledsen över det som han sagt.
    Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
Svar på tråden HJÄLP!! Förpuberteten har nått min son!!