• IHGR

Är du/Har du varit en gravid tonåring?

Då är detta tråden för dig. Vi söker dig som antingen har varit gravid,är gravid,gjort en abort eller har haft ett barn under tonåren. Vi är tre 18-åriga tjejer som går tredje året i gymnasiet, vi jobbar på ett projektarbete för skolan som handlar om tonårs graviditet. Vi skulle vilja bestämma träff på något fik i centrala Göteborg.

Målet med detta inlägg är att för oss kunna få inlevelse i hur erat dagliga liv är. hur ni har blivit påverkade och att få en mera verklighets baserad syn på hur det är att ha ett barn, vara gravid, ha gjort en abort m.m. För vi tycker att fakta inte tar med känslor tillräckligt mycket. Vi hoppas också att detta kan vara en möjlighet för er att träffas och kunna dela historier och känslor och se en gemenskap i detta.Alltså tror vi detta kan vara en bra grej för inte bara oss utan er också.Ni kanske till och med vill fortsätta på denna tråd efteråt och ordna fler träffar vilket skulle vara underbart.

Vi skulle bli mycket glada om ni ville ta del av detta och få oss att föra fram vårt arbete som handlar om den mera känslosamma delen av "Teenage Pregnancy". i skolor snackas det mycket om faktan, allting som händer när man blir gravid. känslor lämnas ofta till att prata enskilt med sjuksköterskan om man känner att man själv behöver, men det är inget som tas upp tillräckligt, och vi tycker att det borde snackas om, för det tar upp en stor del av ämnet.

Vi tar emot vilka frågor som helst om ni undrar över något. Hoppas att det finns intresse! 

-Hälsningar Elina,Danielle & Rafif. 

• Svar på tråden Är du/Har du varit en gravid tonåring?
  • MattssonE

You go girls! Blev gravid när jag var 16, har nu ett lyckligt liv med min dotter som är 18 år :) Däremot bor jag inte i Göteborg så en träff blir krångligt.

• loveyoo

Är 21 år och är två barns mamma, ena är 3 år och andra 6 månader och vi har det jätte bra. Men jag har däremot också en bra bit att åka för att träffas.

Hampus 2008 <3 Bebis bf Mars 2011 <3
  • Zara

vet inte vad ni räknar som tonåring ? jag var 19 år när jag fick min dotter och nu är hon snart 1 år och jag är 20 , bor i göteborg :)

• MammatillAlva

Jag var 16 år när min dotter föddes, nu fyller jag snart 20 år medan dottern blir 4 år. Har varit ensamstående sedan starten. Bor dock inte i Göteborg, utan i Norrköping.

• RedRoses

Jag har gjort en ofrivillig abort för två år sen som jag ångrar varje dag o inte kan glömma.
    Bor inte i gbg utan söderhamn (gävleborgslän) :)

• MattssonE
    MattssonE skrev 2011-09-21 12:44:52 följande:
    You go girls! Blev gravid när jag var 16, har nu ett lyckligt liv med min dotter som är 18 år :) Däremot bor jag inte i Göteborg så en träff blir krångligt.
    OJ! edit: 18 månader, inte år! haha... Är själv bara 19 ;)
  • Eve94

Blev gravid som 16 åring. Är nu 17 och har en liten tjej på två månader.

Bor inte heller i Göteborg utan Växjö.

• FruG

Jag var 16 när jag blev gravid och hann precis fylla 17 när jag blev mamma till en ljuvlig dotter.
    Nu är dottern 15 och jag 32

Men vi bor inte heller i Göteborg. Hoppas ni hittar nån att träffa

• ToK
    Zara skrev 2011-10-02 19:27:19 följande:
    vet inte vad ni räknar som tonåring ? jag var 19 år när jag fick min dotter och nu är hon snart 1 år och jag är 20 , bor i göteborg :)

Man är tonåring mellan 13-19, hehe... :) TON-årin.... tretTON, fjorTON, femTON, sexTON, sjuTON, arTON och nitTON. Svårare än så är det inte.
  • frejalina

Jag var sexton år när min dotter kom till världen. Nu är hon sex månader.
    Har en liten lustig story kring mitt föräldraskap, finns på pm om ni vill veta mer! 

Finns i Varberg men har inte särskilt stora möjligheter att ta mig till Göteborg. Är gärna med pratar med er! Via telefon, eller om ni kan ta er hit? 
    Annars, hoppas jag med att ni hittar någon att prata med :) 

• Envisis

Jag är 15 år' jag ska få barn i mars ;)

• Bamboon

Har en till som gjort abort 2 gånger 17 år o sen 17 år igen.

• mollllllu

Jag är 15 nu och blev gravid som 14 och fick min son nu i mars.:) Men bor inte i Göteborg så krånkligt blir det.:P

• Miew

Var gravid som 19åring, fyllde 20 precis innan sonen kom. Han blir snart 10, dotter 8 och lillan 3. Bor med pappan till alla 3, dock inte i Göteborg.

• tahira

Jag bor i London och kan alltså inte komma till Gbg, men maila gärna och fråga om ni vill veta något.

Blev gravid när jag var 16, fick vår son när jag var 17. Han är sex år nu och jag är alltså 23. Har bara positiva erfarenheter av graviditet och moderskap. 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • jojo00

Fick min dotter när jag var 15år, idag är hon snart 12 och jag har två barn till :)

• Belliis

Var 18 år när jag blev gravid första gången, valde då att göra abort. Väntar idag, 7 år senare, mitt första barn med min sambo och är lycklig över mitt tidigare beslut.
    Bor i Gbg.

Svar på tråden Är du/Har du varit en gravid tonåring?