Ledsen mamma
Jag vet inte vart jag ska börja, men min son trivs inte i skolan. Han går i klass 5 och har inte så många kompisar. Jag fick höra idag att han är utfryst och att han inte är med de andra barnen på rasterna. Han känner sig även orättvist behandlad av sina lärare och en stödlärare. När de väljer elevrådsrepresentant och liknande får han aldrig bli. Enligt min son hade hans lärare sagt vilken tur att inte "min sons namn" blev. Jag blir så arg att jag inte kan sätta ord på detta.
Min son är väldigt duktig men har svårt med den sociala biten och svårt att veta hur han ska vara för att duga. Han är ganska högljudd och vill göra allt på sitt sätt men ändå måste väl lärare kunna hantera det bättre?
Jag känner mig nu så orolig för min son i skolan och vet inte hur jag ska tackla detta. Kan tillägga att vi aldrig har problem med honom hemma.Men jag vet att han är besvärlig i skolan. Men vad kan jag göra för att hjälpa honom? Vad kan jag göra för att se till att han får mer kompisar och att han känner sig som de andra? Att han inte ska känna sig orättvist behandlad av lärarna?
Från en mamma som fäller stora tårar just nu!