• sarsparis

vad gör man om babyskyddet blir för litet och och inte kan sitta bra i en bilbarnstol??

Min skrutta är bara 3 mån, men hon är 65 cm lång och väger snart 8 kg. vi har ett akta graco babyskydd, själva bebisen får plats utan problem, men det är stor risk att bältet inte kommer räcka till, som det är idag går det knappt att dra åt bältet något. har gått igenom hela bruksanvisningen för att se om det finns några justeringar att göra men det går inte att få bältet längre än så här verkar det som. Vad tusan gör vi när det verkligen är för kort, hon kan inte sitta själv och skulle absolut inte klara av att sitta i en bilbarnstol, eller finns det bilbarnstolar som passar mindre barn bättre?? Jag hoppas innerligt att hon kan åka i babyskyddet ett tag till och att hon blir så stark i ryggen att hon klarar av en bilbarnstol......

• Svar på tråden vad gör man om babyskyddet blir för litet och och inte kan sitta bra i en bilbarnstol??
  • sandra04

Kolla barnenshus eller babyland. Tyckte jag såg nåt om nån stol du kan ha från mindre ålder.

• krompa

Kolla under stolen. på mitt babyskydd kan man reglera bältets längd undertill. Inte mycket, men några centimeter..

• gintonic77

Det finns fasta bakåtvända stolar som är från 3-36 månader. Finns även från 0 månader tror jag. Besafe izi kid har en tror jag.

• sarsparis
    krompa skrev 2011-09-20 22:05:54 följande:
    Kolla under stolen. på mitt babyskydd kan man reglera bältets längd undertill. Inte mycket, men några centimeter..
    det är redan på det yttersta läget.....
    gintonic77 skrev 2011-09-20 22:06:14 följande:
    Det finns fasta bakåtvända stolar som är från 3-36 månader. Finns även från 0 månader tror jag. Besafe izi kid har en tror jag.
    men det är väl en bilbarnstol, samma som alla andra stolar, tror verkligen inte att hon fixar att sitta i en sån, den vi har är också från 0 mån egentligen, men ingen bebis klarar ju av att sitta i den, eller har besafe en annan form i sitsten, för annars kommer hon bara hasa ner.
  • KRSn

Vi har en acta graco och sonen växte ur den när han var fem månader.
    Jag vände och vred och ville att den skulle passa ett tag till, men icke.

Nu är han 7,5 månader och när han var 7 hade vi en viktig tid till doktorn.
    Pappan hade råkat köra iväg med bilen som hade den nya bilbarnstolen så jag
    plockade snabbt upp babyskyddet och ryckte ur "babybädden" som ligger i.
    Och så fick han plats, hokus pokus!

Har du nån sån att ta bort tro? Bältet blev säkert 5 cm längre för när det gick genom
    babybädden förkortades det på nåt vis..

LYCKA TILL!

• Lindreas

Ja, har du iläggen som sitter i? Den löstagbara dynan i sitsen och bakom ryggen på bebisen? För jag har väldigt svårt att tro att bältena faktiskt redan är för korta.

• fröken argbigga

Låter konstigt. Vi har haft akta graco babyskydd och det har inte varit något problem med att få fast bebisar större än din. På hemsidan säger dom att babyskyddet passar barn upp till 12mån så det måste gå att ändra bältet på nått vis. Kolla med någon återförsäljare dom kan säkert hjälpa till. I värsta fall har maxi cosi en bilbarnstol som går att luta ganska mycket, hi way är också lite mer lutande än andra stolar men jag tror iofs inte att dom passar en ostabil tre månaders..

• JeanneDArc

Tycker också det verkar skumt.. min dotter fick plats i en sån till hon var ett år och hon varit rätt stor. Hade kollat med återförsäljaren om hjälp.

• Egendomligt

Vi har haft en tidigare modell motsvarande britax hiway från födseln, den går ju att ha från 0-25 kg. Man får se till att den lutar tillräckligt mycket bakåt i början så att inte huvudet faller framåt bara.

Svar på tråden vad gör man om babyskyddet blir för litet och och inte kan sitta bra i en bilbarnstol??