• Flutterby

"Galler" runt braskaminen?

Var kan jag få tag på ett galler att sätta som skydd vid braskaminen, så att vår dotter inte bränner sig/gör sig illa? Jag funderade på att sätta dit ett kompostgaller, men det är nog för litet.
    Jag har sett att det finns på nätet, men de är ju svindyra!

Hur har ni andra gjort? Blir förresten gallret varmt när man eldar? I så fall kan hon ju bränna sig ändå? 

• Svar på tråden "Galler" runt braskaminen?
  • knisse

jag har "bygt" om en tväütkorg.

• mandelblomma

vi tittade på ett på något som jag tror hette kaminhuset, runt 1-2000kr om jag inte minns fel.
    Vi köpte det inte då vi inte behövde det, utan eldade då de sov på kvällen bara. 

• Flutterby
    knisse skrev 2011-09-20 09:11:44 följande:
    jag har "bygt" om en tväütkorg.

En tvättkorg? Hur?
  • Kina79

Vi köpte grindar från Baby-Dan. Ja, de är svindyra, men det får det vara värt för de är snygga, sitter fast bra och skyddar vår yngsta

Nu ska vi flytta och ska sälja dem, det känns lite surt, för vi betalade 2300 kr för dem och kan väl sälja dem för ca 1200 kanske
    Men, men, så kan man inte tänka - de har skyddat! 

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • Flutterby
    mandelblomma skrev 2011-09-20 09:13:06 följande:
    vi tittade på ett på något som jag tror hette kaminhuset, runt 1-2000kr om jag inte minns fel.
    Vi köpte det inte då vi inte behövde det, utan eldade då de sov på kvällen bara. 

Fast hon är ju framme och reser sig vid kaminen nu och den har ju jättevassa hörn där hon kan göra illa sig, så det är inte bara när vi eldar som skyddet behövs.

Ska kolla ditt tips.
     Tack!  
  • knisse
    Flutterby skrev 2011-09-20 09:14:18 följande:
    En tvättkorg? Hur?
    jag har köpt en tvättkorg av trä som jag skruvat i sör och satt gangjärn i mitten pa... ska kolla om jag kan fixa en bild...
  • knisse
    Flutterby skrev 2011-09-20 09:42:34 följande:
    Tack, men den verkar alldeles för liten, tyvärr.
    det är möjligt. jag kollade nu bara pa bilden
Svar på tråden "Galler" runt braskaminen?