• Orkide

Nekad graviditetspenning, hur överklaga?

Hej,

Har fått nekad graviditetspenning och ska överklaga. Någon som vet om det är samma papper som ska skickas in igen!? Jobbar som förskollärare med 3-5 åringar och kommer inte klara att arbeta så mycket längre till :( Har bland annat så ont i rygg och får "håll"-känslor i hela magen om jag går snabbt..

Tack för svar :)

• Svar på tråden Nekad graviditetspenning, hur överklaga?
  • Mirella85

du har fyra frågor som du fått från fk med ditt svar hur du överklagar.

du behöver inte skicka med samma papper en gång till för dom har allt redan som du skickat in. om du inte blir avskriven från jobb som jag var jag för då blev jag tvvungen och skicka med samma papper som du söker med en bilga om att min chef avskrev mig från jobb. för det stog inte med där och behövde arbetsgivarens underskrift och så.

Så det beror lite på vad hur du ska överklaga. Men det är samma papper du skickar in annars en gång till med det behövs inte. bara om du ändra varför du söker det.     

BF den 27 okt <3
  • ViktoriaD

Det där svaret förstod inte jag mkt av, sorry. 
    Har samma problem.  

• Mirella85

du fick väl ett brev där det stog att du fått avslag och varför?? 
    då fick du också ett papper på hur du går till väga för överklaga detta beslut.

fyra punkter el frågor du ska svara på som fk ställer dig. 
    sen får du skicka med en ny bilaga som förklara ditt jobb en gång till eller någor mer du vill tillägga som du inte skrev förra gången när du skicka in papperna.
    där det står också vart du ska skicka det. 

du behöver inte skicka in samma papper igen för överklaga men man kan göra om man känner sig osäker.   

men som jag gjorde var att jag ändra mitt sökande för min chef avskrev mig från att jobba för han anser att jag har för riskfullt jobb att få jobba kvar. han kan inte garanter att det inte händer mig nått el barnet. Då var jag tvungen skicka in samma papper igen för ansöka om graviditetspenning för han avskrev mig från jobb.  I med hade bara sökt för att jag har fysikt anstängande jobb och hotfullt.
    Men fk ansåg att jag inte hade fysiskt anstängande jobb och sen fick jag svar angående hot var det bara min arbetsgivare som kunde ta det beslutet och då måste dom skriva ett intyg och avskriva mig från jobb som en fk ska godkänna.   

BF den 27 okt <3
Svar på tråden Nekad graviditetspenning, hur överklaga?