• MammatillAnton

Brösten efter amning

Hej, 

Detta forum ska handla om amning, men jag har fråga om tiden efter amning.

Något jag har känt är att mina bröst är "tomma" och hängiga nu efter att jag slutat amma.
    2-3veckor sen jag slutade amma.
    Nu undrar jag hur lång tid det tog för era bröst att återhämta sig?

Lite funderingar bara :)            

• Svar på tråden Brösten efter amning
  • Mammat3

Vad menar du med återhämtar sig? Om du menar tomhets känslan och hängigheten så är det inget som går tillbaka.

• Milly79

Efter att jag slutat amma tog det en dryg månad innan de dragit ihop sig och inte var så tomma längre. Det blev inte så stor skillnad efter graviditet och amning för min del.

• MammatillAnton

Vad jag menar med tomhet så är det att känner jag på brösten så känns dom tomma. Så återhämtar sig menar jag att dom ska kännas lite mer fylliga igen.
    Förstår att dom inte blir som förut igen,men lite mer fyllighet hoppas jag på.

Det är bara denna veckan jag tyckt dom känts mer tomma, men nu är mjölken helt borta. Vilket det inte va förra veckan.

• Flisan79

Vissas återhämtar sig och andras inte....tyvärr. Vad jag fattar det som tar det olika lång tid men i regel som de svar du fått. Dvs antingen relativt snabbt (någon månad) eller ganska långsamt (iaf ett år).

Mina återgick ganska snabbt till samma storlek som innan. Men iom att de både fick bristningar och ökade väldigt i storlek under amning så blev skinnet anpassat för mer fyllnad och därav känns de lik förbannat tomma och slappa.

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • MammasSötnosar

Jag väntade i 4år på att dom skulle bli mer normala men nix, inget hände.
    Nu är jag gravid igen så nu är dom som innan första barnet men jag lär ju få vänta lika länge i gen & sen inse att den dagen aldrig kommer.. ^^

♥Liam - 30/6-06 ~ Bebis Nr.2 - 3/3/12♥
  • MammatillAnton

Tack för era svar, är bara att vänta och se. :)

• Saralito

Jag slutade amma för en dryg månad sedan, och jag tycker att brösten känns precis som de gjorde innan graviditeten. 

• mamma till tre busungar

Mina  återhämtade sig (inte helt men blev mycket bättre) ca ett år efter avslutad amning. Då ammade jag till barnet var över två år så på slutet var det ju inte mycket amning dvs väldigt liten mjölkproduktion.

• Sarus85

Undrar lite jag med om brösten efter amning! Fick ni en annan storlek än den ni haft innan graviditeten, större, mindre?

Svar på tråden Brösten efter amning