• Bamboon

Spydde hela ersättning-farligt?

Både ammar o ger ersättning till min 3 veckor bebis. men nyss spydde hon hela ersättningen r det farligt eller något fel?

• Svar på tråden Spydde hela ersättning-farligt?
  • Starelli

Nej då det är inte farligt. Min 6 veckor bebis kan spy upp halva ersättningen och då är det bara o ge mer. De blir hungriga när de känner smaken igen.

• Cloudberry

Mitt tips är att skippa ersättning och bara amma. Komjölk slår väldigt hårt mot vissa barns magar medan bröstmjölk är hur milt och bra som helst.

Visst finns det mjölkfri ersättning men den är ändå inte i närheten av bröstmjölken eftersom all ersättningar kort sagt är syntetiska vitaminer i någon typ av vätska.

/ En som ammat och gett ersättning. 

• Cloudberry

Och om hon inte spyr upp din mjölk men spyr upp ersättningen så säger det väl sig självt? Det du frågar i din TS alltså?

• morotsland

Nej, det är inte farligt och behöver inte alls bero på att det är komjölk utan kan lika gärna bero på att hon fått i sig mat lite för snabbt. Vissa bebisar kräks ganska lätt vid större matmängder. Två av mina barn har haft väldigt lätt att kräkas om man inte sett till att matningen tagit tid (och ersättning/flaskmatning blir ju lätt lite snabbare/mer om man inte är vaksam), det har gått över när de varit ca 3 månader och de har inte tagit skada av det.

• Taitas

Nej det är inget farligt, bara jobbigt.
    Min yngsta fick lite tillägg innan min mjölk hade kommit igång ordentligt och hon spydde massor så hon fick bara fyra gånger.

• fikontrampare

hihi mysigt! nej absolut ingen fara bebisar kräks:) kanske åt hon lite fort? 

Svar på tråden Spydde hela ersättning-farligt?