min dotter är rädd för bonuspappan
bonuspappan skäller ut henne nästan varje dag. Han kontrollerar allt hon gör och låter inte henne att vara sig själv. Jag är väldigt orolig för hennes utveckling.
bonuspappan skäller ut henne nästan varje dag. Han kontrollerar allt hon gör och låter inte henne att vara sig själv. Jag är väldigt orolig för hennes utveckling.
Då hade jag funderat på om han värkligen är bra att ha i närheten av dottern. Du har ett val i det, det har inte hon
//Jenni
separera från idioten?
Nåt särskilt skäl till varför han inte är ditt ex?
Herregud! DU måste säga stopp! Ingen skulle få behandla mina barn så, ingen barn.. Ex, mormor eller papoan själv. Aldrig! Om inte du står upp och säger ifrån, vem ska göra det?
Oj, lite stavfel när känslorna brusade upp :-/
Glömde väl skriva, att det är min exfru som nu är ihop med honom. Jag skulle väl aldrig låta en sådan människa komma in i familjen
Då tycker jag att du och din exfru ska ta en diskussion om detta, det är inte nyttigt för dotterna att gå och vara rädd för sin bonuspappa
Men, hur vet du att bonusen gör såhär om ni inte bor ihop? Och tyvärr kanske inte mamman hjälper oavsett samtal..eftersom hon verkar tycka att det är ok. Sedan vet man aldrig hur "sant" detta är om inte ts själv ser det. Barnet kan givetvis uppleva det så även om det i en vuxens ögon, mammans tex, inte är hårt.
se till så han får hjälp. döm honom inte för hårt.
Eco: med "sant" menar jag att ett barn kan säga att något alltid händer och att barnet alltid är rädd, men att det kanske hänt vid något tillfälle. Givetvis tycker jag att alla barn alltid ska vara trygga. Och att man som förälder har yttersta ansvaret för detta.
Men det är väl DITT ansvr som förälder att se till att barnets situaion blir bra..inte hans.
kanske är dax att sätta ner foten om han inte har en aning om hur man behandlar ett barn. Ditt barns trygghet är du, gör du inget åt situationen är du medskyldig.