Anonym skrev 2011-09-15 10:56:47 följande:
Vad exakt är det du oroar dig över? Att kvinnan ska sol-och-våra din pappa? Att det är en stor åldersskillnad? Att hon är från Ghana? Att din pappa inte ska behandla henne väl? Att de kanske får det bra tillsammans? Eller vad?
turistvisum.
jag hade väl oroat mig även om han skaffat en svensk kvinna att dela sitt liv med...
pappa skulle behandla henne väl, han är snäll, kanske FÖR snäll.
Jag skrev ju hur jag tycker att pappa ska ha det och för mig spelar det ingen roll!
Jag ville bara bolla det med andra, så som man ofta gör i forum :P
Anonym skrev 2011-09-15 11:54:51 följande:
känner en man som närmar sig de 70....han har plockat hem 3 olika thailändska kvinnor under årens lopp, han startade nog när han var ca 50 med detta. Hade ett par misslyckade äktenskap bakom sig och tyckte kanske att det var "lättare" med de thailänska kvinnorna som fogade sig i att han ville leva lite mer "traditionellt" ,dvs ha en fru som skötte hemmet medan han jobbade. Alla dessa tre kvinnorna har lämnat honom så fort de kunde efter att ha kommit till Sverige. Så fort de hittat nån annan man som tog hand om dem/ hittat eget jobb så har de lämnat honom.
Förhoppningsvis händerdet inte din pappa men visst finns det folk som se det som ett enkelt sätt att komma till Sverige och ev ett bättre liv. Är ju inte säker det är så med den tjejen din pappa har kontakt med men visst låter det skumt om de inte ens setts IRL...
Att hon varit i USA betyder kanske ingenting. Är god vän med en man från Ghana som varit 5 år i USA men åkte till slut hem igen för det var så tufft med jobb osv. Han vann ett "green card" i en tävling och hoppades väl på ett bättre liv.
Det är ju lite det jag är rädd för, att han blir blåst. Men visst kan det hända även med svenska kvinnor, men det är ju just dessa rykten man har hört!
Nej men just det att hon pluggat både där och här.. visar ju iaf att hon kanske inte helt vill "leva på någon annan"..
Min högsta önskan är bara att pappa ska må bra och gärna få en ny kärlek i sitt liv som älskar honom lika mkt som han henne! (.......eller honom om han vill chocka mig lite till ;)) (och det skulle väl kännas...hmm..skumt... men men jag accepterar det oxå, men skulle inte förvänta mig det det allra minsta med honom med hans åsikter i det hela ;) ) hahaha
Fler som vill bolla med mig? Solskenshistoriet kanske? =)