• Mamman76

Fler friska ägg kvar om man ätit p-piller?

Vet någon?
    Står inför en utredning av barnlöshet och har inte så bra koll än. Men kan det vara så att man har flera friska ägg kvar om man ätit p-piller och därmed hindrat ägglossning under flera år?
    Eller är jag helt ute o cyklar??Obestämd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-14 21:01
    Jag har alltså inte ätit p-piller på 10 år, men gjorde det i ca 6-7 år när jag var yngre.

• Svar på tråden Fler friska ägg kvar om man ätit p-piller?
  • Nutte99

Jag åt p-piller i dryga 10 år och sluta - blev gravid samma månad.. Börja me piller efter mina 2 barn och nu snart 10 år senare och p-piller lika länge e jag gravid igen, tog 6 månader efter jag sluta.. Klart din kropp producerar nya ägg när du slutar med piller :)

• Pussesnuttan

Nutte99,
    Kroppen producerar inga NYA ägg. De du har från början är de du har, hela livet. Förstadiet till äggen finns när du föds, sedan mognar ett, möjligen två, och utvecklas i varje menscykel.

Ts, kan inte tänka mig att p-piller på något sätt skulle göra att äggen håller sig "yngre ". Alla lär ha åldrats lika mycket men det är klart att det finns ägg med bättre och sämre kvalitet

• Nutte99

Ok fel formulerat av mig men mena att bara för man äter p-piller så ere kört sen

Svar på tråden Fler friska ägg kvar om man ätit p-piller?