• Anonym (Bitter)

Min man har träffat en ny efter 7 månader - hon har inga barn...

Jag är så arg, så besviken, så ledsen!!!

Mitt X har träffat en ny kvinna, 7 månader efter det att jag flyttat ut från "mitt" hem, vårt gemensamma hus.

Han har presenterat henne för vårt mellanbarn och nu vill han presentera henne för vår yngsta barn.
    Jag bad att han skulle vänta till efter nyår så att vårt yngsta barn skulle få "landa" lite i VÅR skilsmässa och vv-boende m m.

Först säger Xet att han bara träffat henne en månad, sedan säger han att han vill presentera henne för yngsta barnet och om han skall vänta till efter nyår är "det lika bra att lägga ner det nya förhållandet"?!? Är det inte bättre att etablera sitt förhållande först och sedan presentera barn, eller vad tycker ni?

Xs kommentar var också; "ja, men då får jag ju bara träffa henne varannan vecka om jag inte får presentera henne för vårt yngsta barn, vad är det för förhållande?". VAD är det som är så bråttom att presentera henne för barnen då?? OM yngsta barnet fattar tycke för henne och det inte håller - hur reagerar yngsta barnet då på "ytterligare en separation"??

Någon som vet??   

PS. Och, eftersom som inte har några barn så blir det ju garanterat barn för X och hans nya snart... 

• Svar på tråden Min man har träffat en ny efter 7 månader - hon har inga barn...
  • sextiotalist

Ledsen, men inget du kan styra över. Du får lita på hans omdöme.

• Altruism

7 månader!!!! Det är väl normalt att träffa någon då?

• Stefan67
    Anonym (Bitter) skrev 2011-09-14 11:32:35 följande:
    OM yngsta barnet fattar tycke för henne och det inte håller - hur reagerar yngsta barnet då på "ytterligare en separation"??
    Ja.. och? Visst är det tråkigt med relationer som spricker men om de inte passar ihop så kommer det ju spricka ganska så snart/snabbt - och då lär smällen för barnen inte bli större än en att få en vikarie i skolan som försvinner efter ett tag..
    Tror inte problemet har med barnen att göra utan deras mamma som uppenbarligen har svåra problem med svartsjuka och bitterhet.. Fullt förståeligt iofs, men du får jobba med dig själv istället för att leta fel på andra - i det här fallet.

För övrigt; om de blir gravida snart (vilket du tycks oroa dig för) så stärks ju banden dem emellan - vilket borde vara bra om du oroar dig för att hon ska försvinna ur hans/barnens liv...

Lider med dig TS, det måste vara fruktansvärt att känna sig "utbytt" på det här sättet - men inse att det är ditt problem som du behöver hantera själv..
  • Anonym (Kanske)
    Altruism skrev 2011-09-14 11:34:40 följande:
    7 månader!!!! Det är väl normalt att träffa någon då?

Ja, det kanske det är... jag har dock inte träffat någon efter 11 månader och känner mig inte alls mogen för det heller... däremot flyttade en av mina bästa väninnor (numera fd väninna) i mitt hus och tog min plats samma helg som jag flyttade ut -NÅGOT magstarkt av min numera ex-man kan jag tycka... och våra barn fattade noll, hon var ju mammas kompis förut och nu??
  • Anonym (lillan)

Vilken soppa men liten glimt är att du vet och känner henne. Din bitterhet är att exet  tog din bästa vännina. Hade det varit ett krogragg hade det inte varit så jobbigt.
    Handlar detta om barnen egentligen ?
    Om du berättar lite mer bakrund så får du nog en annan förståelse.

• FlamingRed
    Anonym (Bitter) skrev 2011-09-14 11:32:35 följande:
    Jag är så arg, så besviken, så ledsen!!!

Mitt X har träffat en ny kvinna, 7 månader efter det att jag flyttat ut från "mitt" hem, vårt gemensamma hus.

Han har presenterat henne för vårt mellanbarn och nu vill han presentera henne för vår yngsta barn.
    Jag bad att han skulle vänta till efter nyår så att vårt yngsta barn skulle få "landa" lite i VÅR skilsmässa och vv-boende m m.

Har barnen inte landat ännu efter 7 månader?
  • Anonym
    Anonym (lillan) skrev 2011-09-14 19:16:08 följande:
    Vilken soppa men liten glimt är att du vet och känner henne. Din bitterhet är att exet  tog din bästa vännina. Hade det varit ett krogragg hade det inte varit så jobbigt.
    Handlar detta om barnen egentligen ?
    Om du berättar lite mer bakrund så får du nog en annan förståelse.
    Nu blandar du nog ihop, det var inte TS som skrev inlägget om att exet flyttade ihop med väninnan.

TS:   Det är helt upp till pappan vem han låter barnen träffa när han har barnen, inget du kan styra över.
    Om pappan och hans nya kommer separera eller inte, är heller inget du kan påverka eller bör oroa dig över.

Minns att min sambos ex tyckte det var väldigt olämpligt att han träffat en ny (mig) några månader efter deras separation. Barnet var då ett år gammal och det var tydligen oerhört skadligt för barnet att träffa mig varannan lördag...
    Egentligen var det exet som var svartsjuk och inte kunde gå vidare.  När hon själv träffade en ny man, var det tydligen inte lika viktigt att vänta, utan de flyttade omgående ihop.

Förstår dock att man kan bli både ledsen och arg om ens ex träffar en ny, särskilt om man har barn tillsammans som blir inblandade i den nya relationen.  Men det är viktigt att skilja på sina egna känslor och barnen.
  • Anonym

Det är förvånande att så få personer här på FL har barnperspektiv när de svarar. Att säga "ja och?" om att utsätta barnen för ytterligare en separation är fel på så många sätt.

Självklart bör pappan kunna vänta tll efter nyår (3 månader till) innan han börjar presentera den som ska ta mammas plats i huset. Det hör väl till sunt förnuft?! Barn är inga bihang, de är människor med känslor. Färre barn skulle må dåligt om deras föräldrar faktiskt försökte sätta sig i deras situation och inte bara vill gå vidare med SINA liv.

• h8him
    Anonym skrev 2011-09-14 20:28:11 följande:
    Det är förvånande att så få personer här på FL har barnperspektiv när de svarar. Att säga "ja och?" om att utsätta barnen för ytterligare en separation är fel på så många sätt.

Självklart bör pappan kunna vänta tll efter nyår (3 månader till) innan han börjar presentera den som ska ta mammas plats i huset. Det hör väl till sunt förnuft?! Barn är inga bihang, de är människor med känslor. Färre barn skulle må dåligt om deras föräldrar faktiskt försökte sätta sig i deras situation och inte bara vill gå vidare med SINA liv.
    Skrev ts att den nya ska ta ta ts plats i huset? Vad spelar ytterligare 3 månader för roll? Det är väl hur man sköter den nya relationen inför barnen som är viktigt? Personligen kan jag tycka att det kan få dröja länge innan den nya tar plats i huset, men att vilja hindra pappan från att träffa den nya tillsammans med barnen är bara dömt att misslyckas. Då är det bättre tycker jag, att försöka få pappan att förstå att det är smart att gå försiktigt fram så att den nya inte flyttar in om ett par veckor.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-14 20:28:11 följande:

Svar på tråden Min man har träffat en ny efter 7 månader - hon har inga barn...