• snuttis03

Trots???

Hej!!
    Vi har ett problem här hemma, min 8-åriga dotter trotsar/spelar ut min sambo till max, eller kan det va osäkerhet hos henne. Hon sitter och stirrar ut honom så man skulle kunna tro att hennes ögon ska trilla ut. Hon visar en rädsla för honom vilket hon inte borde göra för han är den snällaste. Visst hon har sin utvecklingsstörning men den är "lätt". Jag behöver verkligen all hjälp jag kan få vet inte hur jag ska göra för att dom ska kunna komma varandra närmre... Det tär på vårt förhållande som fan :(  

• Svar på tråden Trots???
  • ius lexis

Har du provat att säga till henne att sluta stirra, att det inte är trevligt. Hon får gå från bordet om hon inte slutar.
    Annars är mitt förslag att de två ska göra saker utan dej, något roligt som barnet tycker om, allt ifrån , spela fotboll eller åka någonstans ellre gå på bio. Så hon kan lära känna honom och de två får positiva minnen tillsammans och en egen relation.

• snuttis03

Tack så mycket för förslaget, det är värt att försöka. Hon har ju sitt syndrom oxå men det ska inte spela nån roll tycker jag, eller har jag fel?? 

• Girlinthecity

Det vi kallar trots anser jag många gånger bara är känslorekationer. En tvååring som skriker för att han inte får som han vill är inte trotsig, utan ledsen och besviken, och visar det på det sätt han kan. Likaså med din dotter skulle jag tro.

Har ni nyss blivit sambos? Kanske är hennes rekation på detta. Eller så har hon accepterat situationen och ny testar honom på något sätt.

Har ni som sagt var pratat om det? Eller kanske bäst att bara ignorera det, brukar gå över fortast då!     

• snuttis03

Ja det kan nog ligga i något du skriver, vi har varit sambos sen i mars och innan det så träffades dom varannan helg hemma hos mig, så jag tycker det är konstigt att det kommer nu. Hon accepterar allt annat här hemma.

• Molly1
    snuttis03 skrev 2011-09-14 14:09:41 följande:
    Tack så mycket för förslaget, det är värt att försöka. Hon har ju sitt syndrom oxå men det ska inte spela nån roll tycker jag, eller har jag fel?? 
    Förstår jag dig rätt att du menar att man inte ska säga till henne att sluta stirra? Men man ska väl ändå uppfostra ett barn, syndrom eller inte? Annars gör man ju barnet en björntjänst.
  • snuttis03

Klart man ska säga till henne vill bara få henne att sluta stirra på honom så som hon gör, den blicken hon ger honom är fruktansvärd.  

Svar på tråden Trots???