• Camilla D

Hur bäst förvara cupcakes med frosting över natten???

Japp, som rubriken lyder, tänkte baka citron cupcake med frosting och ta med till mitt gamla jobb imorgon. Hinner dock inte göra något på morgonen, så jag vill ha dom helt klara ikväll.
    Hur förvarar jag dom bäst över natten? Går det förresten ?

• Svar på tråden Hur bäst förvara cupcakes med frosting över natten???
  • cloudberry79

Sätt på frostingen ikväll så går det nog bra! Sätt en tandpetare i mitten på varje cupcake och sätt dem på det fat du tänker bära med dig dem på (eller i en tårtkartong, då behövs inga tandpetare..) sen sätter du plastfolie över hela fatet, som man gör med tårtor. Förvara i kylen över natten.

If you love me - please don't feed me!
  • Camilla D
    cloudberry79 skrev 2011-09-13 17:21:05 följande:
    Sätt på frostingen ikväll så går det nog bra! Sätt en tandpetare i mitten på varje cupcake och sätt dem på det fat du tänker bära med dig dem på (eller i en tårtkartong, då behövs inga tandpetare..) sen sätter du plastfolie över hela fatet, som man gör med tårtor. Förvara i kylen över natten.
    Åh tack! Då gör jag så! Kan man ställa dom i en burk med lock lika gärna?
    Mynta skrev 2011-09-13 17:22:14 följande:
    Varför tandpetare i varje?
    Så inte plastfolien lägger sig på frostingen och kladdar till det, tror jag.
  • cloudberry79
    Camilla D skrev 2011-09-13 17:35:14 följande:
    Åh tack! Då gör jag så! Kan man ställa dom i en burk med lock lika gärna?
    Mynta skrev 2011-09-13 17:22:14 följande:
    Varför tandpetare i varje?
    Så inte plastfolien lägger sig på frostingen och kladdar till det, tror jag.
    Ja, man kan ju ha dem i burk med lock, men jag tycker det kan bli en del fuktbildning i plastburkar, så jag brukar använda folie istället eftersom det är lite mer poröst.
    If you love me - please don't feed me!
Svar på tråden Hur bäst förvara cupcakes med frosting över natten???