Tealhawk skrev 2011-09-16 15:35:34 följande:
Tycker du ska chilla lite mot din mamma faktiskt.
Normalt sett brukar man ju inte stänga av mobilen flera dagar i sträck så ens föräldrar inte kan nå en så antagligen blir din mamma orolig när du är gravid och inte går att nå, kan ju ha hänt vad som helst.
Ni verkar ju ha en bra relation i övrigt eftersom bryr sig så låt henne oroa sig lite, som blivande förälder borde du ju redan veta att föräldrar är bra på att noja över smågrejer :P
Japp, och jag vill ju att hon ska förstå att jag klarar mig nu. Och jag har pratat med henne nu efter när det värsta med mitt jobb är över.
(Arbetar inom det kulturella i stan och det är väldigt varierande tider eftersom det är typ av säsongs baserat) Som hon verkar ha förstått nu.
Att jag har ett väldigt upptaget jobb som tar en hel del av min tid och energi. Hon kan inte ringa mig 8 gånger om dagen och oroa sig själv i onödan.
Hon har själv insett det nu så här i efterhand att det är hon som har problem med konstant oro. Hittar på saker som att det är hennes fel och tror att hon har gjort något. Som hon självfallet inte har,
Enbart jag som har startat min egen familj.
Hoppas enbart att det håller i sig. =/
P.S. undrar om du är den första som flyttade från dina föräldrar? (Eftersom jag är det) I sådant fall hur klarade du av att få din mamma/Pappa att förstå att du inte är liten längre?