Gravid ändå??
Hej!
Är det någon som vet om man kan bli gravid naturligt även om man har fått diagnosen PCO? och hur stor är isåfall chansen?
Hej!
Är det någon som vet om man kan bli gravid naturligt även om man har fått diagnosen PCO? och hur stor är isåfall chansen?
Ja det kan man....det största problemet är ju ofta att ägglossningen uteblir eller kommer väldigt sällan.....har en dotter på ett år drygt och hon blev till utan hjälpmedel...försökte dock ca ett år innan och nu är jag gravid igen dock med hjälp av Pergotime! Hade säkert funkat tillslut ändå men fick det utskrivet då det tog så pass lång tid sist samt att jag är 37 nu! Hoppas du plussar iaf och om inte sök hjälp, det finns att få!
Ja det kan man.
Hur stor chansen är går inte att säga, det beror helt på din livsstil, dina hormonhalter och om du har några "fel" som kan störa fertiliteten.
jag blev oxå det. men det tog 4 år.
andra försökte vi med en massa pergo under 3 år, sen blev det IVF istället.
Hej!
Jag har PCOS, har försökt bli gravid i 7-8 månader, det är inte så lång tid men jag har bara haft tre mens så jag vet ju att jag har väldigt oregelbundet. Nu funderar jag på om jag ska fortsätta försöka utan pergotime eller om jag ska börja med det? På ett sätt vill jag förstås bli gravid spontant men vill samtidigt ha barn så gärna och vem vet när jag har äl nästa gång!? Tankar, åsikter?
Jag har blivit gravid 2 gånger. Har ett barn som ligger i sin säng och sover och ett barn i magen. Jag har aldrig haft några missfall. Första tog 13 månader att bli till, andra 2 månader. Jag har ätit GI-mat när jag blivit gravid, och det är effektivt när man har PCO.
Jag har PCOS och har blivit gravid på naturlig väg...Blev av misstag gravid när jag var 19 och gjorde då abort. Med min nuvarande sambo så försökte vi i några månader (cirka 4) sedan testade jag en månad med perotime men jag blev ej gravid. Däremot blev jag gravid månaden efter men det slutade tyvärr med mf. Efter mf hade jag en mens och sedan blev jag gravid igen och har nu en dotter på 1 1/2. Nu ska vi försöka med nr 2 och jag har börjat fundera på om det kanske ändå var den där pergokuren en månad som satte igång det hela? Jag har cykler på mellan 30-42 dagar oftast runt 35. Läste någonstans att det troligen inte är så att man ägglossar om cykeln är över 35 dagar jag hoppas att så inte är fallet..
Jag har också läst i studier att kvinnor med PCOS under livet har i princip lika stora chanser att blir gravida som andra kvinnor. Detta eftersom att vi har väldigt bra kvalité på våra ägg och att vi kan få barn högre upp i åldern....PCOS:n ska också bli mildare med åren. Lite positivt iaf!