sonen blöjfri- vill inte alls nu bemötande?
I sommras slutade sonen med blöja klarade sig galant med kallsonger. Han är 2,5 år gammal och det är ju ganska tidigt att sluta med blöja. Nu då började han på dagis efter sommaruppehållet på 5 veckor. Till en början hann han gå på pottan men det kom ofta några droppar i kallsongerna (blev 1-3 byten per dag). Men jag märkte med att det var mer och mer kiss i dom. Under tiden hemma (3 veckor) kom det inte en droppe i kallsongerna hemma (och självklart vet jag att det är annorlunda på dagis, det är inte det tråden handlar om). så i förra veckan frågade personalen på dagis om det var ok att ha på honom blöja igen och jag sa visst, om han får kissa på pottan när han säger ifrån (hemma kissade han inte en droppe i blöjan när vi var iväg på långäventyr).
Så nu till "problemet". Sedan de började ha blöja på honom på dagis kissar han oftare och ofare på sig hemma och har nu börjat ha blöja jämt på sig, och säger inte till när han är kissnödig längre. Går på pottan själv om han är naken, men kan inte skilja på blöja och kallsong längre. Så frågan är om jag ska hålla på och fråga honom "är du kissenödig?" blablabla... eller om man bara ska låta det bero? Han kommer ju inte ha blöja tills han är 15 iaf (hoppas jag) Jag vill inte lägga någon värdering i om han har kissat i blöjan eller inte, och är det bäst då att inte säga något alls?
Kan ju tillägga att han inte är stormförtjust i dagis, plus att han ska bli storebror runt 20/9, plus full trotsålder. Så jag är ju inte förvånad över "tillbaka steget"