Över två år och pratar inte. Svarar knappt till sitt namn..
Min son är fyllde två år i juli. Han är världens góaste, kramas och pussas. Glad är han också, det är sällan han är ledsen och är han det, är han oftast hungrig eller trött. Han är väldigt duktig på att sysselsätta sig själv och kan sitta på sitt rum och leka med bilar ensam länge.
Nu till problemet. Han pratar inte alls. Det han kan säga är: mamma, babba (pappa), tittadäää (titta där), taatoooo (traktor) och puh puh (puss puss).
När man ropar på honom kommer han inte. När man står bredvid honom och säger hans namn reagerar han inte alls. Han är helt i sin egen värld och jag börjar helt ärligt bli riktigt orolig! Han har en syster som är två år äldre och hon är aldrig tyst. Hennes lilla mun går i ett och ibland har jag funderat om det är därför, han får aldrig en chans till att yttra sig? Men samtidigt borde han väl veta vad han heter?! Visst reagerar han till sist, men jag tycker inte man ska behöva säga namnet femtioelva gånger för att få en reaktion.
Jag börjar bli orolig att han har någon bokstavskombination och jag vill jättegärna höra av er som har antingen barn med det eller barn som hörde/hör dåligt eller bara är i samma situation! Snälla, jag behöver någon att prata med!