• Muppmamma

Mjuka gympaskor eller mokasiner för stora barn?

Min son är 6 år och har storlek 33 på fötterna. På skolgympan får de bara ha mjuka gympaskor eller mokasiner annars måste de vara barfota. Kan inte hitta så stora mokasiner, det närmast jag hittat när jag gogglat är www.toffelhjalten.se/tofflor/ Någon som har några andra idéer?

• Svar på tråden Mjuka gympaskor eller mokasiner för stora barn?
  • Triple Trouble

Vad menas med mjuka gympaskor?

• Mandel

Netto har kört med mockasiner för vuxna i sitt reklamblad denna vecka.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Muppmamma
    Triple Trouble skrev 2011-09-11 12:07:36 följande:
    Vad menas med mjuka gympaskor?
    Inte "riktiga" skor med hård sula för det har tydligen hänt olyckor när de sparkat till varandra. För tjejer finns ju typ dansskor eller ballerinatofflor.
  • Muppmamma
    Mandel skrev 2011-09-11 12:08:10 följande:
    Netto har kört med mockasiner för vuxna i sitt reklamblad denna vecka.
    Ahaa det är värt att kolla, tack!
  • sandra04

Konstigt att de inte får ha inne skor . På våran sons skola även förra året när det va förskoleklass ville lärarna att dom skulle ha inne gymnastik skor. kolla på brandos.se om du hittar nåt men mjuk sula . Där har de massor med skor.

• Muppmamma
    Thaleia skrev 2011-09-11 13:28:35 följande:
    Måste han ha ngt på fötterna då? Barfota är ju annars det alternativet som många barn gillar bäst.
    Inte min som haft en vårta en gång och är "livrädd" för att få det igen
    Skämt å sido så gjorde det ont på honom så jag förstår honom.
  • Thaleia
    sandra04 skrev 2011-09-11 14:05:52 följande:
    Konstigt att de inte får ha inne skor . På våran sons skola även förra året när det va förskoleklass ville lärarna att dom skulle ha inne gymnastik skor. kolla på brandos.se om du hittar nåt men mjuk sula . Där har de massor med skor.
    Här är det så att antigen har alla inneskor/gympaskor eller så har ingen det. Det funkar inte att vissa har och går och trampar alla andra som inte har på fötterna.
  • Muppmamma
    Thaleia skrev 2011-09-11 14:07:40 följande:
    Här är det så att antigen har alla inneskor/gympaskor eller så har ingen det. Det funkar inte att vissa har och går och trampar alla andra som inte har på fötterna.
    Nej det är delvis därför man måste ha mjuk sula som sokiplast eller mokasin.
  • mamma till tre busungar
    Muppmamma skrev 2011-09-11 15:00:03 följande:
    Ja dem var det jag länkade till i starten
    Oj, förlåt, visar bara vad småbarnsårens sömnbrist gör med ens hjärna....

Fina tofflor är det iaf! Sett dem i verkligheten oxå och de är bra! 
  • Thaleia
    Muppmamma skrev 2011-09-11 14:06:27 följande:
    Inte min som haft en vårta en gång och är "livrädd" för att få det igen
    Skämt å sido så gjorde det ont på honom så jag förstår honom.
    Ok, då förstår jag. Fast isåfall borde han också vara försiktig i duschen, ifall dom duschar efteråt för där brukar den största smittorisken med vårtor vara.
  • vivianne

Varför inte bana svarta dansskor frånnågon dansshop eller sportaffär. Är ju unisex. Fråga på t.ex. Intersport eller vad som finns i er stad.

• Muppmamma
    Thaleia skrev 2011-09-11 15:12:22 följande:
    Ok, då förstår jag. Fast isåfall borde han också vara försiktig i duschen, ifall dom duschar efteråt för där brukar den största smittorisken med vårtor vara.
    Jo jag har förklarat det men...
  • Muppmamma
    mamma till tre busungar skrev 2011-09-11 15:07:00 följande:
    Oj, förlåt, visar bara vad småbarnsårens sömnbrist gör med ens hjärna....

Fina tofflor är det iaf! Sett dem i verkligheten oxå och de är bra! 
    Haha känner igen det
Svar på tråden Mjuka gympaskor eller mokasiner för stora barn?