Plugga, barn på förskolan.
Du som pluggar och har barn på förskolan, vilka tider har du ditt barn på FSK och hur gamla är den/de?
Du som pluggar och har barn på förskolan, vilka tider har du ditt barn på FSK och hur gamla är den/de?
3 och 5 år.
Allt mellan att de får vara lediga vissa dagar till tider som 7.45-17. Beroende på vad vi behöver helt enkelt.
Vi snittar nog på 35-40 timmar i veckan
Ok.. har precis börjat plugga och har inledningsvis dåligt samvete om nitt barn ska gå för långa dagar då. Fast egentligen skulle jag behöva läsa till 16 tiden, men ändå hämtar jag vid kl 15 för att inte få dåligt samvete.. Varför får man det? Varför har jag en uppfattning om att det anses som dåligt att ha barnen mellan 7.30-17 för h*n bara är 2 år?? Vad bottnar denna uppfattning i och är det fler som har den uppfattningen?? Hoppas inte för då måste det ju betyda att jag bara är knäpp... ha ha
Det beror säkert på vad man pluggar också och hur lång resväg man har etc
7.45-17 är ju lång dag och det känns inte så kul de gånger det blir så men ibland måste vi.
Du ska sätta de tider ni behöver!
Ja..
Jag brukade klara mig på 9-16 vid hemmaplugg och ca 7.15-17.29 då jag hade föreläsningar, om inte maken hämtade (fast då fick jag ibland gå 10 min tidigare... då dagis stänger 17.30). Detta var altså tider jag lämnade till personalen. Blev jag klar tidigare eller kunde ta en dag ledigt vilket jag gjorde ibland hade jag barnen hemma. Själv pluggade jag mest i början av kurserna och tog mer och mer ledigt då jag märkte vad jag hann... Hämta tidigare är bättre både för barnet, personalen och dig, så ta hellre till lite i överkant så du slipper stressa eller ringa och säga att du blir sen... Barnen var 1,5 år, 3,5 år och 5 år, men pappan var hemma ganska mycket.