• JohannaKO

Plugga heltid distans och samtidigt vara mammaledig. Någon?

Jag är 20 år och har nu en sexmånaders dotter, lever ensam men har delad vårdnad med hennes pappa. Vill börja plugga nästa termin, januari 2012 och har tänkt mig att göra det på distans heltid, samtidigt som jag fortsätter vara hemma med min dotter. Hennes pappa kommer förmodligen ha henne två dagar i veckan, så har vi nu.

Min fråga är. Är det någon som gjort så? Hur har det funkat? Är orolig att jag inte kommer hinna/ha för lite tid till min dotter.

Tacksam för svar och erfarenheter =)

• Svar på tråden Plugga heltid distans och samtidigt vara mammaledig. Någon?
  • kakmamman

Hej.

Jag började plugga när min son var 5 månader, min sambo (och pappan) jobbade då och då, väldigt långa perider..så vi var hemma mycket själva på dagarna. Jag hittade flera tillfällen på dagarna att plugga på. Sonen hade bra rutin på sömnen och somnade för kvällen runt 19.30.. och hade jag inte haft tid att plugga på dagen när han sov middag, så hade jag gott om tid på kvällen.

Det positiva är ju att man kan ha boken framme när som helst, och bara läsa när tillfället finns.. om det funkar bra att göra så för en själv. Men det bästa är ju när barnet sover.

Lyckligtvis är jag disciplinerad och det gjorde inget om jag missade en dag hit eller dit, det gäller att ligga steget före så man inte hasar efter sådana dagar.

Det kommer gå bra :)
    Vad ska du plugga till?       

vaniljkrans.blogg.se/ -en smula kärlek gör gott!
  • JohannaKO

Tack för att du delade med dig =)

Statsvetare =)

Svar på tråden Plugga heltid distans och samtidigt vara mammaledig. Någon?