• RiverRide

Han hotar att socialen ska ta vårt barn?!!

:/ De är klart man blir orolig....

Allt börjar med min facebook status som lyder -
    Tänker på namngivningen och tycker de är dåligt att dom enda som kommer från min släkt är min syster, hennes pappa och min kusin... Som tur är har jag underbara vänner och fina människor på sambons sida som finns. Tackar gudarna för att min dotter aldrig ska behöva känna sig så ensam.

Min pappa som jag efter olika omständigheter har sagt upp kontakten med ringer mig och säger; "Vad är de för jävla skit du sitter och skriver? Nekar du mig som är hennes morfar umgänge med mitt barnbarn så kan jag se till att ni inte har hand om henne länge till! Jag har inget att förlora som du vet och min advokat är jävligt bra ska du veta."

Då vill jag bara få fram de att min pappa har tre barn inkl mig, och han har genomgått vårdnadstvist med alla oss och båda mammorna. Sladdis killen är 2 år och deras vårdnadstvist pågår fortfarande efter 1.5 år utan framgång för hans del. Alla i hans värld är psykiskt sjuka, barnmisshandlare, idioter, dementa.. you name it! Han anmäler människor hejvilt så fort någon går emot hans ord, han är så skuldsatt så att han inte ens kan ta en lägenhet i sitt egna namn och ja... han har de väl inte så bra. Men däremot är han kapabel till vad fan som helst!!

Jag ignorerade samtalet i och med att jag har sagt upp kontakten och jag bad han sluta ringa oss och vill vår dotter ha kontakt med sin morfar så får hon faktiskt ta den kontakten själv i framtiden.  Han fortsatte att hota om att hans advokat kunde se till att ta vårat barn och att jag var en dålig mamma och att jag var psykiskt sjuk, jag kunde inte klippa naglarna ordentligt på vår dotter osv... Jag sa, okej, men ta de med din advokat om du mår bättre av de. Vi skiter i dig!

De slutade med att han sa att han skulle ringa till socialen direkt och berätta sin oro om hur vi egentligen sköter vårt barn och be dom ha ögonen på oss! Och efter de när han märkte att jag ignorerade han så kom de ett lååångt hat sms.

För helvete!!! Vi har ett jätte bra förhållande jag och min sambo, vi har vart ihop länge, vi har jobb, hus, hund, två bilar, bra vänner, släkt (hans)... Våran dotter mår bra, hon växer som hon ska, hon har inga rivmärken efter hennes (oskötta) naglar, hon är glad, hon är ofta bland andra bebisar, hon går på babysim, hon har fina kläder, bra barnvagn, mycket leksaker, bvc gillar henne och jag lägger min själ i att hon ska få de så bra som möjligt, och vad jag vet och vad min omgivning ser så är jag inte psykiskt sjuk...

Hur fan kan en människa vara så elak att man ser att någon förtjänar att bli av med sitt barn?
    UTAN NÅGON ANLEDNING??

Han har alla odds mot sig, jag är egentligen inte orolig men just att jag vet att han är en fighter och är kapabel till vad som helst nu så sitter jag här lite halvskakig, borde jag vara orolig, kan någon ta vårt barn?!?
  • Svar på tråden Han hotar att socialen ska ta vårt barn?!!
  • Pyris

Har ni inget att vara orolig för så behöver du inte känna dig orolig alls. Ingen kan ta erat barn.

Din pappa låter inte riktigt klok och det är nog ett smart drag av dig att ha tagit avstånd från honom.

Hoppas han lugnar ner sig och kanske kommer på bättre tankar, så att du kanske vill umgås med honom. 

• Anna med 3 trollungar

Spara på alla sms och de han skrivit på FB. De kan behövas OM han anmäler och OM de blir utredning. Men de låter inte som att de skulle bli något av de, han verkar ju korkad totalt. Se till att inte ha kontakt med honom. Man behöver faktiskt inte ha kontakt med sina föräldrar / morföräldrar om dem beter sig idiotiskt.

• roffe

Ingen kommer ta ditt barn. Det är nog mest tomma hot från hans sida. Hade ni blivit anmälda borde ni ju fått veta det oxå från soc :)

Dock kanske han tog illa vid sig efter att du gått ut offentligt och klagat på din släkt istället för att ringa dom en och en och berätta att dom är tråkiga som inte engagerar sig lite mer. Just den biten kunde kanske skötts lite bättre. Dock verkar han inte ha alla hästar hemma så han hade säkert blivit sur för något annat istället.

Verkar som han är bitter pga han haft så många vårdnadstvister själv, så blir han avunsjuk på att se någon som faktiskt kan ta hand om sitt barn ordentligt? Så tror jag iaf :)

• titiana

Hej Riverride! Jag har arbetat som socialsekreterare på ett socialkontor. Det han kan göra är att anmäla till soc om sin oro och de gör i sin tur en bedömning om de ska öppna en utredning för att ta reda på om er dotter far illa eller inte. De pratar då med er och träffar barnet. Öppnar de utredning pratar de med ex förskolan, bvc, familjemedlemmar. I stora drag...

Som sagt, du behöver inte vara orolig om din dotter mår bra och utvecklas fint. :)

• RiverRide
    titiana skrev 2011-09-08 17:11:50 följande:
    Hej Riverride! Jag har arbetat som socialsekreterare på ett socialkontor. Det han kan göra är att anmäla till soc om sin oro och de gör i sin tur en bedömning om de ska öppna en utredning för att ta reda på om er dotter far illa eller inte. De pratar då med er och träffar barnet. Öppnar de utredning pratar de med ex förskolan, bvc, familjemedlemmar. I stora drag...

Som sagt, du behöver inte vara orolig om din dotter mår bra och utvecklas fint. :)

Vilken lättnad! Jag hoppas att de inte behöver gå så långt och att de bara är tomma hot, men de känns ändå skämmande! Tack.
  • RiverRide

Tack för era ord, jag har sparat sms. På facebook är han blockerad så vi har inte skrivit nått där..
    Att en människa kan sjunka så lågt alltså... de är nog de som gör mig mest förbannad! :(

• Lilith Dark

Jag vet precis hur det känns. Jag har en person som anmäler mig på löpande band. Fyra anmälningar på bara någon vecka. Dock så vet familjeenheten att det inte finns någon grund i anmälningarna, så efter infosamtalet om anmälningarna har det inte hänt något mer. Men det är jobbigt att någon är så arg på en så att de även försöker förstöra för barnen genom att försöka att få dem omhändertagna.

LILITH - Borderline och mamma lilith.se
  • RiverRide
    Lilith Dark skrev 2011-09-09 16:39:34 följande:
    Jag vet precis hur det känns. Jag har en person som anmäler mig på löpande band. Fyra anmälningar på bara någon vecka. Dock så vet familjeenheten att det inte finns någon grund i anmälningarna, så efter infosamtalet om anmälningarna har det inte hänt något mer. Men det är jobbigt att någon är så arg på en så att de även försöker förstöra för barnen genom att försöka att få dem omhändertagna.
    Precis! Usch, jag ryser.
    Som tur är så verkade hans hot vara tomma ord för än har ingen ringt! Men jag blir så förbannad på att ens pappa har mage att hota sin dotter så!! För vems vinning? Hans liv är redan förstört och här har socialen ingenting att anmärka på! Klart man får ont i magen ändå.
Svar på tråden Han hotar att socialen ska ta vårt barn?!!