• Devil mom

Finns det möjlighet?

När man är bonusmamma finns det då möjligheter att få samma rättigheter som vårdnadshavarna....
    Dvs vid sjukhusbesök, apoteksbesök osv..... så man slipper ringa runt och grångla en massa saker.

• Svar på tråden Finns det möjlighet?
  • Iam

Till vissa saker, som exempelvis att hämta ut medicin till apoteket, kan din sambo skriva en fullmakt där han ger dig full rätt att hämta ut medicin till hans barn. 

Hur det är med annat vet jag inte.  

• LRA
    Iam skrev 2011-09-08 11:49:20 följande:
    Till vissa saker, som exempelvis att hämta ut medicin till apoteket, kan din sambo skriva en fullmakt där han ger dig full rätt att hämta ut medicin till hans barn. 

Hur det är med annat vet jag inte.  

Du får väl hämta ut medicin åt andras barn? Jag har hämtat ut åt min mans barn flera ggr, jag åker till doktor, tandläkare mm med dem, utan fullmakt!
  • Litet My
    Regine skrev 2011-09-08 12:12:31 följande:
    Du får väl hämta ut medicin åt andras barn? Jag har hämtat ut åt min mans barn flera ggr, jag åker till doktor, tandläkare mm med dem, utan fullmakt!
    ja det måste man ju få, vi hämtar tex mediciner till jobbet (brukarna-narkotikaklassade preparat) vi får bara visa leg. Tror sambon (bonuspappa) hämtat ut åt sonen.

Sambon har även vart på VC/sjukhus med sonen, det han inte fått gjort är att skriva på papper eftersom han inte är vårdnadshavare.
  • Iam

Egentligen måste du ha en fullmakt för att hämta ut någon annans medicin, såvida du inte är vårdnadshavare. 
    Jobbar du inom vården eller liknande finns förmodligen en fullmakt som sträcker sig över din yrkesroll.
    Sen tror jag att många apotek inte tar särskilt allvarligt på det hela.
    Men enligt reglerna måste en fullmakt finnas.  

• Devil mom

En fullmakt har jag skaffat då det gäller apoteken, men det är ia alla andra ändamål jag blir fundersam. För i mång fall får man höra "du är inte vårdnadshavare" därmed blir man utesluten.
    Det måste finnas något sätt att få bestämma och göra samma saker som en vårdnadshavare, då jag är den andre föräldern i barnets liv, då mamman nu inte får ta hand om barnet. 

• mandelblomma
    Regine skrev 2011-09-08 12:12:31 följande:
    numera får man egentligen inte det, men de är väldigt "toleranta" på apoteken. Men eg. ska man ha fullmakt
Svar på tråden Finns det möjlighet?