Finns det möjlighet?
När man är bonusmamma finns det då möjligheter att få samma rättigheter som vårdnadshavarna....
Dvs vid sjukhusbesök, apoteksbesök osv..... så man slipper ringa runt och grångla en massa saker.
När man är bonusmamma finns det då möjligheter att få samma rättigheter som vårdnadshavarna....
Dvs vid sjukhusbesök, apoteksbesök osv..... så man slipper ringa runt och grångla en massa saker.
Till vissa saker, som exempelvis att hämta ut medicin till apoteket, kan din sambo skriva en fullmakt där han ger dig full rätt att hämta ut medicin till hans barn.
Hur det är med annat vet jag inte.
Egentligen måste du ha en fullmakt för att hämta ut någon annans medicin, såvida du inte är vårdnadshavare.
Jobbar du inom vården eller liknande finns förmodligen en fullmakt som sträcker sig över din yrkesroll.
Sen tror jag att många apotek inte tar särskilt allvarligt på det hela.
Men enligt reglerna måste en fullmakt finnas.
En fullmakt har jag skaffat då det gäller apoteken, men det är ia alla andra ändamål jag blir fundersam. För i mång fall får man höra "du är inte vårdnadshavare" därmed blir man utesluten.
Det måste finnas något sätt att få bestämma och göra samma saker som en vårdnadshavare, då jag är den andre föräldern i barnets liv, då mamman nu inte får ta hand om barnet.