• hjärtegull76

Sökes personer med pcos och övervikt!

Hej alla! Jag fick diagnosen PCOS 2007 och väger i nuläget 100kg men kämpar för att gå ner i vikt då jag vill må bättre och bli gravid. Jag är sjuksköterska och läser sista terminen på distriktsköterskeutbildningen. Jag ska då skriva en  D-uppsats och vill gärna skriva om PCOS och hur man hanterar symtomen och ev. livsstilsförändringar som att kämpa med vikt, mat och motion. Jag undrar om det finns några personer som skulle vilja svara på några frågor via mail. Jag skulle vara otroligt tacksam för detta!

• Svar på tråden Sökes personer med pcos och övervikt!
  • hjärtegull76

Några intresserade? Ni kan maila till Antiloop41@hotmail.com om ni inte vill svara här. Obs ange eran mail adress. Jag kommer inte att nämna era namn i min uppsats.

• mica83

Hej!
    Jag har också PCOS, ingen mens eller äl, kan inte bli gravid utan hjälp eller om jag inte går ner i vikt. Väger ungefär samma som dig. Kämpar med att gå ner i vikt innför nästa forsök..hoppas på att mi kropp skal komma igång av sig själv så vi slipper göra ett till IVF. Vi gjorde ett misslyckat forsök i våras.
    Jag kan gärna hjälpa dig med att svara på några frågor:)
    m_iselin@hotmail.com

Monica   

• mmiaa

Hej!

Du får gärna skicka frågor till mig också. [email protected]

Mica 83: Vilken otroligt fin b/t-cavalier du har! Så söt!! Har själv en b/t-tik och en tricolor-tik

• AgnesGN

Hej. Vet inte om jag klassar in då jag idag fick veta att jag nog har PCOS. Var hos gyn och gjorde VUL. Tog prover så får se vad de visar... Är överviktig och kämpar på med LCHF för att gå ner i vikt, vilket min läkare tyckte var bra om/när jag nu har PCOS. Väger nu strax under 100 kg och har gått ner ca 10 kg sen maj.

Säg till här om du vill ha min mail om jag klassar in. Vill gärna hjälpa om jag kan,

• mica83
    mmiaa skrev 2011-09-12 02:25:40 följande:
    Hej!

Du får gärna skicka frågor till mig också. [email protected]

Mica 83: Vilken otroligt fin b/t-cavalier du har! Så söt!! Har själv en b/t-tik och en tricolor-tik

Tack! Ja han är den finaste lillkillen;) Underbar ras:)
  • rudbeckia

Har du fått ihop tillräkligt många eller behöver du någon mer? Jag ställer också gärna upp om du behöver fler intervjuoffer.

• breatheforme

Hejsan! Jag har pcos och väger i dagsläget 92kg. Ställer gärna upp!

No time to waste, only time to treasure.
  • charlotta021

Hej!
    Jag har också pcos och är överviktig. Så jag ställer också gärna upp och svarar på frågor min mail är charlotta8804@hotmai.com.

Svar på tråden Sökes personer med pcos och övervikt!