• msa71

Skulle barnet få bo hos exet?

Låt oss säga att du får barn med en man som dör just innan eller efter förlossningen.
    Du träffar en ny när barnet bara är några månader. Barnet ser den nya som sin pappa.
    Sedan dör kärleken ut.... Ni gör slut. 

Skulle barnet bo hos exet också? 
    ( Låt oss säga att barnet är mellan 5-10 år och vill att ni bestämmer )

Stolt sjubarnsmamma!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle barnet få bo hos exet?
  • Caranlachiel

Annat - ja absolut, om styvpappan vill det också.

BF 16 november
  • vampyria2

Nu har inget dött eller så men min dotter är en dag i var annan vecka hos mitt ex, han är pappa till hennes lilebror.
    De har en kanon kontakt och älskar varandra jätte mycket så det var helt naturligt att han skulle fortsätta att ha henne. Händer även att han har henne nån helg då och då.
    Tycker att det är elakt av föräldrar att ta bort något som barnet äslakr och har levt med under många år, där får man lov att se till barnets bästa.

• Majken

Självklart, de ÄR ju far/barn med varandra (om det varit så under uppväxten förstås).

Min dotter är uppvuxen med en bonuspappa i princip hela sitt liv och ser honom som SIN pappa, även om det finns en biologisk i livet. Nu lever jag med hennes bonus fortfarande men om vi hade separarerat under hennes uppväxt så hade båda två ABSOLUT velat ha det så! 

Love my M-girls
  • Iam

Jag är bonusmamma till två små knattar, har inte varit med sen början men den yngsta var 2,5 och den äldsta 4 när jag kom in i bilden. 
    För ett tag sen tog min sambo upp det här med vad som händer med barnen OM vi skulle separera. Han frågade då om det var ok att jag träffade barnen ändå, eftersom dom trots allt ser mig som en familjemedlem och inte skulle vare sig förstå eller acceptera att jag bara försvann.

Så, vare sig dödsfall eller inte, så är det ju barnen som blir av med en person i sitt liv.
    Och utgår du från det, och utgår från barnen och sen utgår från vad den andra vuxne vill så har du nog ditt svar där. Och det svaret skiljer nog från fall till fall.  

• tahira

Ja, absolut.

Min mans lillebror K brukade bo varannan vecka hos sin pappa och varannan vecka hos sin mamma och hennes nya make L. De hade varit tillsammans sedan K var två eller så. Sedan skilde sig mamman och L och efter det bodde K en vecka hos sin pappa, en vecka hos sin mamma och en vecka hos L, som även var pappa till K två av Ks yngre syskon,

• Athema

Annat, beror ju helt och hållet på hur relationen ser ut mellan dig och honom, honom och sonen, vad vill exet ? Älskar han honom som sin egna. Allt har ju och göra med relationen mellan dom. Skulle dom ha en bra "far och son" relation trots att det inte är hans biologiska barn så skulle jag kunna tänka mig varannan vecka. Man har ju ändå varit tillsammans med mannen i 5-10 år och bör känna honom ändå ganska väl.

• Hi5

En bekant till mig fick barn med sin nya, hon hade en dotter sedan innan som bodde vv med dem. De träffades när dottern var tre, och bodde ihop tills dottern var 8. När de separerade hade de ett gemensamt barn, som de nu har vv. Styvfadern har ingen kontakt med dottern nu. Han ville det, men vems "tid" skulle han tulla på? Mammans eller dotterns pappas tid? Det blev för krångligt och rann ut i sanden.

• ius lexis

Det beror ju väldigt på vad styvpappan ville! vad barnet vill!

Svar på tråden Skulle barnet få bo hos exet?