• KingstonNova

Hur vanligt är det att EDAn inte biter?

Har världens finaste lilla son på 4 veckor och hade en underbar förlossning, dock lång ifrån vad jag hade tänkt mig. Lustgasen, som alla prisar så högt, den mådde jag bara illa av, och EDAn, som gör så att man kan sova sig igenom öppningsfasen, den bet inte. när jag försökte förklara att den inte funkat va de bara et jävla tjat om att "e du säker på att det är värkarna du känner av och inte bara trycket", och jag menar, vi alla som fött barn kan nog enas om att det är en bra stor skillnad på "trycket" och värkar.hur som haver så fattade dom ändå till slut att den faktist inte hade hjälpt och skulle bara undersöka mig för att sen sätta om den, men då va jag 10 cm öppen, så här blev det ingen omsättning inte. sen dröjde det dock 3,5 timme tills krystvärkarna, så en omsättning hade inte skadat. som sagt vart det en alldeles underbar förlossning ändå, fast jag hade haft inställningen att jag ville ha allt som fans i smärtlindringform. så nu till frågan, hur vanligt är det egentligen att edan inte "funkar"?

• Svar på tråden Hur vanligt är det att EDAn inte biter?
  • Annelie 76

Har läst en siffra en gång men kommer inte ihåg den men även om den läggs på rätt ställe så är det några procent kvinnor som ändå inte blir bedövade. Konstigt att personalen inte visste det... Det bara är så, vissa medel funkar inte på vissa människor...

• Triple Trouble

Första gången tog inte min, andra funkade det vilken skillnad!!!!!

• Lindreas

Den fungerade till viss del. En kort stund fungerade det så jag kunde gå upp på toaletten, men sen var jag tillbaka i sängen för att andas lustgas  genom varje värk. Men jag ska testa igen nästa gång, det borde ju funka då.

• rewritten

Min tog inte heller, hon försökte rucka på den men det hjälpte inte heller. Min förlossning va inte så rolig och nu är jag livrädd att Edan inte ska ta nästa gång, om jag väljer att skaffa fler barn. Jag va förlossningsrädd innan jag fick min dotter och nu har det bara blivit värre

• LyckligaJag83

Första gången fungerade den inte, fick en väldig huvudvärk av den som satt i 14 dagar.
    Andra gången satte de den försent så de fick stänga av den för att det var dags att krysta. 

Olivia 2009-10-23 Rasmus 2011-01-20
  • Amlin

Jag har inte provat eda men spinal som ju är liknande har jag fått. Jag har en en ryggrad som gör att bara ena sidan blir bedövad vilket känns superskumt, de har fått lägga bedövningen två gånger varje gång för att få den rätt. Första gången provade de atttippa mig åt sidan för att få rätt effekt.  Andra gången var lite lättare för då sa jag till innan hur det funkat på mig.

Svar på tråden Hur vanligt är det att EDAn inte biter?