• Anonym (Vad händer?)

kopparspiral och utebliven mens, har du varit med om det?

Jag har en superduperregelbunden menscykel på 32 dagar, den har aldrig ändrat mönster mer än vid graviditet. Jag har två barn och redan andra mens kom 32 dagar efter första mensen efter graviditet. Men någon gång ska ju vara den första eller hur?

SM var 1/8 och på morgonen 1/9 när jag skulle haft min mens hade jag en liten liten pytteblödning, eller inte ens blödning - det kom lite blod när jag torkade mig på morgonen. Under natten innan (arbetar natt) hade jag mensvärk. Jag tog på mig en binda men nada.

Nu är det en vecka sen och jag borde kolla gravtest men tänkte ge det några dagar till. Jag har inga andra grav-symtom, fast det hade jag inte med de andra två heller så...

Så, alla kloka därute med kopparspiral, har ni varit med om sen mens helt plötsligt eller något liknande? Ni som var gravida, hur gick det?

• Svar på tråden kopparspiral och utebliven mens, har du varit med om det?
  • Anonym (Vad händer?)

jag puffar lite redan nu då jag är riktigt nyfiken på svar!

• Anonym (samma situation)

hej!

Min mens är regelbunden och har varit det sen jag satte in kopparspiralen. Nu är den två veckor sen och inga tecken på att den ska komma. Har en del grav-symptom... Jag gjorde ett test i onsdags men det var negativt. Vet inte varför den är sen. Den som alltid kommer på dagen.

Tänkte att jag ska testa mig igen om en vecka.

• Anonym

Eftersom kopparsprial inte är det säkraste p-medlet så kan det vara så att du är med barn. 

• Anonym (lyssnaren)

12 år med kopparspiral och nej, det har aldrig hänt mig- jag hade nog kollat upp det omgående.

Har en vän som blev gravid med spiral, det fick göras abort då.

Det är knepigt det där med att mensen inte har kommit ännu. Man börjar ju undra vad det är som är fel...

• Anonym (Vad händer?)

Ja, det känns jätte knepigt... Och sen vet man nästan att om man nu börjar oroa sig så blir väl mensen lite så där extra sen också...bara för att jävlas!
    Jag tänkte jag ska ge det till helgen iaf innan jag testar mig...varför? Vet inte, hoppas väl att mensen ska komma igång innan dess.

Någon som haft sån där teckenblödning? Skulle den där lilla lilla lilla blödningen i samband med beräknad men kunna varit det??

• Anonym (Vad händer?)

Ingen mens idag heller... har ändrat mig, kommer testa ikväll alt. imorgon bitti

• Anonym (Inte gravid)

Jag har haft kopparspiral och mensen har vid några tillfällen uteblivit (kanske 2-3 gånger under 4 år) men då har jag INTE varit gravid.

Annars brukar jag ha regelbunden mens. Så visst kan det hända, men säkrast att ni testar er ändå!

MIn mens har inte heller kommit, är på BIM+15 idag... Hoppas du får svar ikväll eller imorgon bitti. Om man inte är gravid vad är det för fel då?

• Anonym (Inte gravid)
    Anonym (samma situation) skrev 2011-09-06 14:00:50 följande:
    MIn mens har inte heller kommit, är på BIM+15 idag... Hoppas du får svar ikväll eller imorgon bitti. Om man inte är gravid vad är det för fel då?
    Det behöver inte vara något fel, ibland kan mensen hoppa över en månad, vet inte vad det beror på dock.
  • Anonym (Elin)

Här är en till med kopparspiral och utebliven mens. Skulle haft min mens för 14 dagar sedan men ännu har ingen mens dykt upp. Hur har de gått för dig trådstart?

• Anonym (ännu en till)

Hur har det gått för er med utebliven mens?
    Kom den eller fick ni något positivt gravtest senare?

Jag har också alltid haft regelbunden mens, men nu är det över 2 veckor sen den skulle ha kommit.
    Graviditetstestat visar negativt.

• Anonym (en till här)

Jag har haft kopparspiral i två omgångar så snart i 9 år. Min mens har aldrig uteblivit om det inte varit planerat och den har varit regelbunden eller diffat på 1-2 dagar, oftast tidigare men i princip aldrig senare. 
    Nu har jag gått över tiden med 5 dagar och igår testade jag negativt på gravtest. Dock kan testet vara tvetydigt då jag knappt fick något kiss på stickan. Har fortfarande gravidsymtom såsom molvärk, "mensvärk", ont i svanskotan (foglossning?) och förändrat aptitmönster. Igår och idag har det kommit lite ljusrosa på pappret när jag torkar mig och lite lite på trosskyddet, mer som flytningar... men ingen mens.. 
    vet inte vad jag ska göra. det är välkommet om jag är gravid men vill dock veta om det medför risker att ha kvar kopparspiralen vid grav. 

Svar på tråden kopparspiral och utebliven mens, har du varit med om det?