• Xofina

Hur "stor" är en stor bristning?

Födde mitt barn för 6½ månader sedan och jag funderar över en sak som jag inte alls tänkt på tidigare.
    I min journal står det att jag fick sy 7 stygn (yttre) och flert. (inre), direkt efter förlossning kom en BM och sa att det inte var en sån "stor bristning"..och hos min BM gjordes det ingen undersökning i och med att jag mådde precis som innan.
    Stygnen lossnade efter 1,5 vecka och jag hade inga problem alls därnere förutom att det sved när jag kissade men det försvann ju när stygnen lossnade, hade sex igen efter 3 veckor utan problem.
    Men nu tycker jag det låter rätt mycket? eller?  

Tog upp detta med min mamma och hon fick sy 1 stygn med mig.. en bekant fick sy 4 stygn, sen kommer jag med både inre och yttre?

Hur många stygn fick ni sy om ni behövdes sy dvs.? Glad  

• Svar på tråden Hur "stor" är en stor bristning?
  • Angelica8912

De är nog inte så mycket.

Jag fick sys med långa trådar. Stygn hade blivit allldeeeeeles för mycket

• Xofina
    Angelica8912 skrev 2011-09-05 15:48:23 följande:
    De är nog inte så mycket.

Jag fick sys med långa trådar. Stygn hade blivit allldeeeeeles för mycket

Aj aj okej! Hoppas det gick bra för dig!
  • Novia

En stor bristning klassar jag en sån som de inte räknar stygnen på...

Fick sys tre timmar på operation, klassar det som stor bristning....

• straw2008

Förlåt att jag frågar men HUR syr man invändigt ? Stoppar de in hela handen eller ? Man kan väl inte stoppa in en hel nål *aj aj*

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Novia
    straw2008 skrev 2011-09-05 16:08:44 följande:
    Förlåt att jag frågar men HUR syr man invändigt ? Stoppar de in hela handen eller ? Man kan väl inte stoppa in en hel nål *aj aj*
    De har redskap som håller det öppet och antagligen anpassade instrument (jag vet inte hur det gick till, såg inget.

Sen är man ju rätt så uttöjd direkt efter en förlossning...
  • Xofina
    Angelica8912 skrev 2011-09-05 16:05:38 följande:
    Jadå, de syddes på operation och de gick rätt bra :)
    Vad skönt att det gick bra men otäckt under operation!
    Novia skrev 2011-09-05 16:07:23 följande:
    En stor bristning klassar jag en sån som de inte räknar stygnen på...

Fick sys tre timmar på operation, klassar det som stor bristning....

Oj, aa jo Glad Hoppas allt gick bra för dig med!
    straw2008 skrev 2011-09-05 16:08:44 följande:

Nja, på mig var det mer dem inre blygdläpparna Glad gick inte sönder inuti.

• Fridaa87

Jag fick en bristning och fick sy 4 stygn men vet inte hur stor den var dock... hade inte ont av det iaf och sved inte när jag kissade... sista stygnet lossnade efter ca 5 veckor och 7 månader senare när jag gjorde cellprov så kunde man inte ens se att jag fött barn för allt var helt läkt...

• Xofina
    Fridaa87 skrev 2011-09-06 10:04:00 följande:
    Med 7 stygn så tror jag du kan räkna med ca 4-5 cm lång bristning

Det låter rätt stort men det kanske det inte är Tungan ute
  • 071001

På mig står inte antalet utan bara flertalet bla bla inre och yttre. Tror att det klassades som rätt normalt ändå.

• 071001

(Suturer är ordet jag söker tror jag?)
    Jag har tolkat det så iaf, ingen som sagt nåt annat till mig.

• dosed

Tror inte alltid att antalet stygn berättar om hur stor brsitningen var. Jag blev sydd med flera stygn in o utvändigt men som bm sa så var det vara små "skrapsår" som hon inte hade sytt om det inte varit för att de blödde mycket. Så i min journal står det att det var flertalet stygn men jag hade ingen stor brsitning. Kände aldrig ens av stygnen

Svar på tråden Hur "stor" är en stor bristning?