• bananna

öppen förskola med äldre barn (2-5) i stockholm?

De flesta öppna förskolor välkomnar ju barn från 0-5 år, men på de ÖF jag prövat har det mest varit bebisar. Är det någon som kan tipsa om en öppen förskola i stockholms innerstad dit det även kommer lite äldre barn (två år och uppåt). Vore roligt för min stora kille med några jämnåriga..

• Svar på tråden öppen förskola med äldre barn (2-5) i stockholm?
  • 071001

Har du provat att besöka Kulturhuset, Rum för barn? Där är det lite spridda skurar på åldern.

• bananna

Jo där har vi varit, tycker det blir lite stökigt att släppa loss lillebror där bara. Vore skönt med något lite mindre som en ÖF. Tack för tipset!

• masha16

Det finns syskongrupp i Maria Magdalena församling på söder. Då träffar man samma barn två timmar varje vecka och barnen är mellan 2-5 år plussyskon födda 2010. Kanske passar det er?
    Jag vet inte om grupper är full nu men kolla församlingens hemsida för kontaktuppgifter. Jag gick med mina två barn förra året och det var super bra!

• bananna

Ah, ja det låter ju bra! Är det kyrkan som ligger närmast Slussen? Fler tips mottages tacksamt.

• Valandur

Kanske inte aktuellt för er eftersom det inte ligger i innerstaden men i Sollentuna på edsbergskyrkans öppna förskola finns en del större barn och även aktiviteterna (olika sorters pyssel och sång) känns också anpassat för större barn. Mycket trevligt ställe!

Svar på tråden öppen förskola med äldre barn (2-5) i stockholm?