Kortison vid äggdonation
Jag vill höra hur ni andra har använt prednisolon (när i cykeln fick ni det, vilken styrka mm) . Berätta allt ni kännner till kring denna stödmedicinering!
Kram på er andra kämpare som längtar efter en liten!
Jag vill höra hur ni andra har använt prednisolon (när i cykeln fick ni det, vilken styrka mm) . Berätta allt ni kännner till kring denna stödmedicinering!
Jag trodde det var vanligt med kortison i samband med äggdonation, puff.
Jag använder prednisiolon vid nuvarande försök (RD 5) och har även använt vid tidigare försök.
Läkarna har ordinerat 5 mg/dag, men denna gång fick jag lite höjd dos, dvs 10mg. Jag tar dock 15mg/dag (morgon/middag/kväll).
Tack Tatzy för ditt svar. När började du med detta, i samband med FET/ET eller innan?
Jag fick också 5 mg/dag vid första ÄD. Dosen ökades till 10 mg vid andra försöket. Började ta dem i samband med ET/FET.
Doktorn ordinerade start vid ET men jag började med dem några dagar innan ET.
Verkar som 5 mg är en standarddos.
Nja... fick föreskrivet 5mg de första 3 ÄD-behandlingarna (tog 20mg efter rekomendation på forumen...). Någon amerikansk studie visar på att under 15-20mg inte har någon som helst effekt. Har dock ingen källa. Jag tog även sprutor m blodförtunnande fragmin. Inte tillstymmelse till plus på stickan.
4e behandlingen tog jag inget extra alls! Ingen prednosolon, ingen fragmin, ingen trombyl. Fick ingen prednisolon föreskriven av kliniken heller. Och det blev ETT STORT FETT PLUS!
Jag har ingen diagnos på speciella problem där dessa mediciner skulle behövas. Varför självmedicinera? Vare sig min svenska läkare eller den utländska för den delen har tyckt att jag behövde prednisolon.
Lycka till med ruvandet!
Kan tillägga att 4e behandlingen gjordes på ny klinik.