• kärringen mot strömmen

hur löser ni barnonsorgen vid oregelbundna arbetstider?

Har nu pusslat för länge känner jag. Livspusslet är svårt att få ihop. Jobbar som uska på sjukhuset, min man ligger borta då och då. Dagis är anpassat efter andra tider och barnvakt har jag det inte generöst med. Trivs med mitt jobb på förlossningen men orkar inte pussla längre!
    Hur löser ni andra det?

• Svar på tråden hur löser ni barnonsorgen vid oregelbundna arbetstider?
  • Girlinthecity

Jag antar att du redan kollat upp detta, men det finns inget nattdagis i närheten, eller privata alternativ?

• kärringen mot strömmen

Tack för svaret. Nattdagis finns det ett 3 mil härifrån men de  har bara öppet kvällar och nätter och när man jobbar natt (som jag gjorde innan) så måste man ju hem och sova efter sitt nattpass och då måste man ha barnen på en dag-förskola. Och nu jobbar jag rullande både dag och kväll. Man vill ju inte hatta runt med barnen. det känns inte bra.

Blir att ändra yrkesval.. Nu har jag bestämt mig!

7-16 vardagar, ledig på helger och röda dagar vore en dröm!!

• mandelblomma

När jag var ensamstående hade jag privat barnflicka som kom hem till oss på kvällarna...dyrt ja men det var en utgift jag fick prioritera.
    I dag har man ju Rut avdraget på det så dels kan man köra vitt och dels är det lite billigare.
    Men det är nog inget svårt att hitta någon grannflicka,/student eller så heller i de flesta lite större städer. Någon väninnas tonårsbarn ( modell lite äldre) eller så.

Svar på tråden hur löser ni barnonsorgen vid oregelbundna arbetstider?