• chili01

kattgodis?

Jag undrar lite om kattgodis, ger  ni era katter kattgodis? Finns det några nyttiga ni kan rekommendera? Jag har en kattunge på 14 veckor, är det olämpligt att ge kattungar godis? När kan man i så fall börja ge kattgodis?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 17:37
    tanken är att jag ska försöka dressera honom, tex sitt, ligg m.m. om han tycker det är kul, men då behövs nån form av motivation (kattgodis?), torrfodret funkar inte har jag upptäckt :P

• Svar på tråden kattgodis?
  • Majakattan

Jag har aldrig gett mina katter kattgodis. Det har aldrig fallit mig in helt enkelt.

• målvakten

jag gav mina katter kattgodis från och till men det var kattgodis som var bra för dom, så som är bra för deras tänder osv.

• Lena

vår katt fick bitar av kokt lever eller njure som godis.

• skorpionen80

Jag har skivat kycklinghjärtan och torkat dem i ugn, det blev populärt! Borde inte vara några problem att ge det till kattungar också...

• lalasmama

Leverpastej i små bitar
    Små torkade fiskar brukar finnas i storpack i djuraffärer..
    Testa dig fram så hittar du säkert nåt din kisse gör vad som helst för

• Passionsfrukt

Mina är helgalna i köttpinnar, speciellt Yarrah. Brukar även köpa andra sorters kattgodis, men alltid kolla innehållsförteckningen samt se till att de är "bra" till något, till exempel bra för tänderna eller matsmältningen och så.

• Tant Jansson

Mina katter äter godis OFTA. Men godiset i detta huset är torrfoder av andra märken än det som serveras i matskålarna. Där, i skålarna, finns alltid Royal Canin Outdoor. Och godiset är Whiskas, Friskies.... Skrattande

• IceJossan

Vad äter plutten för foder? Royal Canin babycat brukar katter vara som tokiga i, det kan vara en bra motivation. Annars sånadär Catsticks som finns på Ö&B - typ 10 rosa avlånga förpackningar som sitter ihop, skitbilligt. Bilanx har liknande i vissa mataffärer. Dessa brukar vara jättepoppis.

• chili01
    IceJossan skrev 2011-09-04 20:29:36 följande:
    Vad äter plutten för foder? Royal Canin babycat brukar katter vara som tokiga i, det kan vara en bra motivation. Annars sånadär Catsticks som finns på Ö&B - typ 10 rosa avlånga förpackningar som sitter ihop, skitbilligt. Bilanx har liknande i vissa mataffärer. Dessa brukar vara jättepoppis.
    Han äter Hill's Science Plan för kattungar men han fattar ganska snabbt att det är samma mat som i skålen, när jag försöker locka med det så går han till skålen istället :P Han får även blötmat av samma märke, som han fullkomligt älskar så det skulle säkert funka, men det blir så kladdigt för mig att hålla i :P

Tack för tipset! :) 
  • chili01

Tack för tipsen! Nu har jag lite att testa med :)

Svar på tråden kattgodis?