• stellabystarlight

Extremt långsam viktnedgång??

Är det bara jag som inbillar mig, eller tar det extremt lång tid att gå ner i vikt efter förlossningen?? Jag brukar ha väldigt lätt för att rasa i vikt (på gott och ont) men nu ....jag tycker jag äter jättenyttigt och ganska sparsamt, samt tränar nästan varje dag. Men ändå känns det som det går sjukt långsamt!

Någon som känner igen detta, just att: visst, man går ner i vikt, men post-förlossnings-kilona verkar sitta lite "segare"?
    Jag är orimligt otålig, jag vet. Men svårt att vara annat.... 

• Svar på tråden Extremt långsam viktnedgång??
  • Rödnäbba

Jag tycker det gick snabbt. Hur lång tid har det gått då? Ammar du?

Alla människor har en fri vilja vare sig vi vill eller inte
  • skånegås

Har man en liten blir man ju ofta tröttare och mer stressad än annars och det gör att det är svårare att gå ner i vikt. Själv känner jag mig inte särskillt motiverad. Bättre att ha ork att ta hand om och njuta av familjen... TAr nog tag i det någon gång då  jag slutat amma och får sova mer på nätterna

• Flisan79

Undrar det samma. Hur lång tid sen fl har det gått? Ammar du?

Jag upplevde det som betydligt svårare att bli av med mina kg efter nr 2. Gick dock ändå på 9 månader med mycket vilja. Nu har jag precis fött nr 3 och räknar med ännu längre tid. Man blir ju inte yngre heller

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • stellabystarlight

Det har gått 8 veckor sen förlossningen, och jag ammar inte. 
    Funderar mest över om det är någon fysikalisk fnurra med det hela, att något extrakilo sitter kvar lite längre som "buffert" för amningen (Det var bara två veckor sen jag la av med den).
    Någon som känner igen att man är större just över axlarna/skulderbladen/nyckelbenen? Känns askonstigt...

• Rödnäbba
    stellabystarlight skrev 2011-09-04 21:27:24 följande:
    Det har gått 8 veckor sen förlossningen, och jag ammar inte. 
    Funderar mest över om det är någon fysikalisk fnurra med det hela, att något extrakilo sitter kvar lite längre som "buffert" för amningen (Det var bara två veckor sen jag la av med den).
    Någon som känner igen att man är större just över axlarna/skulderbladen/nyckelbenen? Känns askonstigt...
    Det är svårt att gå ner i vikt om man inte ammar eftersom ämnesomsättningen är så låg efter förlossning. Så, ja, det är en fnurra kan man säga, eller en buffert för barnet.
    Alla människor har en fri vilja vare sig vi vill eller inte
  • älskarlivet81

Jag födde barn för 15 månader sedan och har fortfarande 1 kg att gå ner (vill dock ner mer efter det också)! Jag har verkligen fått kämpa för att kilona ska försvinna!

• Trynträ

Jag resonerar som så att det tog 9 månader att lägga på sig kilona så då lär det ju ta ett tag innan de försvinner också. Gäller bara att härda ut.

Svar på tråden Extremt långsam viktnedgång??