• Svar på tråden Bilstol
  • odda

har ingen men funderar på att köpa candy hearts och ha i 4 åringens farmors bil och sen ta över den till våran när hon är tilrekligt stor hon är lite liten ännu men man kan ha den som extra tol i svärmors bil så länge resornerar jag men vill också ha lite fakta om den

• Cecci78

vi har den som extrastol i morfars bil eller om tex kompisar ska åka med, den är bra för att den väger så lite+ att det inte är några horn på den så "alla" kan använda den rätt. Till ordinarie stol har vi en med mer sidoskydd.

• sockertopp84

Vi ska oxå ha den mer som extra stol.ska den i andra bilen,så de är inga långa sträckor som den används till.

• Finesse

Vilken stol har ni nu då? Om ni är nöjd med den kanske ni borde köpa en till sån

Ebba 071228, Hampus 110225
  • sockertopp84
    Finesse skrev 2011-09-04 09:01:20 följande:
    Vilken stol har ni nu då? Om ni är nöjd med den kanske ni borde köpa en till sån
    Vi ha en britax multii-tech och därför ska vi köpa en annan också.Inget behov av att köpa en sådan stol till.
  • Finesse

Jaha men den stolen rekommenderas bara att ha bakatvand. Så köp en baltessstol till er bil oxå, mkt säkrare!

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Cecci78
    Mirka skrev 2011-09-04 10:18:22 följande:
    Fördel: Den brukar ha ett bra pris

Nackdel: Den går inte att dela på
    Vad menar du med att dela på den? Om man ska frakta den? Eller menar du att det inte går att ha den som bälteskudde? Det är ju jättebra att den inte går att ha som bälteskudde tycker jag.
  • Mirka

Jag tycker att det är bättre att kunna dela den och ha den som bälteskudde senare. Men inte som säkerhetsanordning utan för att komma upp mer i sätet.

• Cecci78
    Mirka skrev 2011-09-04 23:50:35 följande:
    Jag tycker att det är bättre att kunna dela den och ha den som bälteskudde senare. Men inte som säkerhetsanordning utan för att komma upp mer i sätet.
    ja om barnen är väldigt långa och inte får plats i bältesstol så måste man ju det senare om bältet inte kommer rätt, hoppas dock slippa använda bara kudde o att de får plats i bältesstol tills de är 12 eller så
Svar på tråden Bilstol