• Stintans

Spottar ut nappen efter halva måltiden. HELT plötsligt.

Hejsan!

Min dotter är drygt 4 månader korrigerat och (6 mån. okorr) har fått ersättning sedan 3 veckors ålder. Hon har alltid ätit med god aptit, undantagsvis när hon varit mitt i ett utvecklingssprång/dålig/ont i magen,  men nu har hon börjat spotta ut nappen under måltiden. Hon äter 230 ml x 4-5. Hon har gjort så innan, men det är då i slutet av flaskan och jag antar att hon är mätt.. Men imorse efter att ha sovit hela natten spottade hon ut nappen efter bara en liten stund. Alltså mer än hälften av maten kvar. Hon borde ju vara hungrig då?

Några tankar?  

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Svar på tråden Spottar ut nappen efter halva måltiden. HELT plötsligt.
  • Stintans
    Minifer skrev 2011-09-02 16:44:43 följande:
    säker på att det inte var stopp i flaskan? Det hände någon gång med sonen att det hade råkat bli en liten miniklump som satte stopp på flödet och då spottade han ut flaskan

Nej, det är det inte. Hon äter, spottar ut, tar nappen o äter lite, spottar ut. och så fortsätter det..

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • xxx789

Så var min tjej också när hon var runt 4 mån, hon får också ersättning. Och samma sak med sonen när han var 4 mån, fast då ammade jag. Har läst att det är väldigt vanligt att det strular med matandet i den åldern, de blir så lätt okoncentrerade och vill titta på allt annat som händer. Sen undrar jag vilken storlek på dinappen ni har? När vi bytte till storlek 2 började dottern äta mer, hon blev väl less på att äta med den mindre nappen när maten inte kom tillräckligt fort.

• Stintans

xxx789: Vi har redan strl 2 på nappen. Har tom testat med 3:an, men maten kom alldeles för fort. Jo, det har jag märkt att det är kass att mata henne på annat ställe, för då ska det göras allt annat än att äta ;) Men soffan där hemma kan väl inte vara så spännande.. Den omgivningen är ju gammal för henne.

• Finesse

Min son gör så ibland.. började kring 5-6 månader.. alltså för drygt en månad sen.. men ibland är han hungrigare och ibland inte.. så han får äta så mkt han vill.

Ebba 071228, Hampus 110225
Svar på tråden Spottar ut nappen efter halva måltiden. HELT plötsligt.