• tinee

min pojk bara gnällig, enligt systern

Tänk om du förstog att det handlar inte om vems barn som är bäst eller inte, som du säger( - jag vet att mina barn kommer bli bättre än dina så... sa du.)... jag skulle aldrig kunna hoppa på dig och säga att jag önskar mina barn blir bättre än DINA... för det skulle jag aldrig önska, det jag dock önskar är att MINA barn i alla fall att mina barn ska veta vad som är RÄTT och vad som är FEL och att de respekterar andra människor. Sen om du väljer att gå till personangrepp mot mig, det är en annan sak men dra in mina barn i något  . Jag kommer aldrig be mitt barn att slå tillbaka. Jag kommer aldrig skälla på mitt barn för att han gråter för att han blitt slagen/sparkad. Jag kommer säga till mitt barn att stå upp för sig, och de gånger han inte kan stå upp för sig själv, be om hjälp(vilket han idag i största mån förstått genom att han ber faktiskt på sitt 6 åriga sätt om hjälp genom att säga till oss vuxna eller till och med upprepade gånger säger sluta slåss/sluta sparka/jag vill inte)  VAD mer begär du av en 6 åring... vad skulle han gjort enligt dig för att ha gjort rätt???..... Och för att han tillslut börjar gråta för att ingen ingriper så är det han som blir skälld för ,,,, för att han är för gnällig.

Är så upprörd och ledsen så jag grinar att en syster kan göra så här mot mig och mina barn
    Hur kan man säga så hur kan man göra så här hur kan man ha sådana värderingar vi kommer ju ändå från samma hushåll. 

Svar på tråden min pojk bara gnällig, enligt systern