• RonjaLi

Drömtydare! Snälla HJÄLP!!!

Jag har upptäckt att jag åtminstone de senaste veckorna drömmer drömmar om vatten!
    Allt ifrån att jag var i simhallen och höll på med simhopp till inatt då jag drömde lite läskigare med en vinglig hängbrygga mellan två hus vi hela tiden var tvungna att gå över och flera tillfällen höll på att ramla ner i vattnet från.
    Drömmen utvecklade sig till lite av en mardröm där lik var islängda i det grunda vattnet under bryggan.
    Men jag har alltså drömt alla möjliga drömmar med "vardagliga" händelser men där vatten på ett eller annat sätt varit framträdande.

Vad beror detta på??

• Svar på tråden Drömtydare! Snälla HJÄLP!!!
  • SilverLadyG

Var vattnet smutsig eller rent? Smutsig, lerig vatten betyder att du håller på att bli sjuk snart influensa, förkylning eller något sånt men du ramlade väl inte i? Då kan du vara försiktig att du inte blir sjuk. Ramlade du in eller gick du i smutsig vatten blir du sjuk.
    Var vattnet rent, saknar du något som har med vatten att göra, en resa till släkt eller en resa över vatten, en kryssning eller sånt.

• RonjaLi

Jag har alltså drömt om vatten i flera veckor, inte bara inatt!
    Duschvatten, simbassängen, sjö/havsvatten, ALLT!

Jag är höggravid, har BF 11 september. Mår bra förutom smärta i ljumskar, höfter och urinblåsa.
    Ingen oro, väntar andra barnet och ser verkligen fram emot förlossningen!

• SilverLadyG
    RonjaLi skrev 2011-09-01 21:11:49 följande:
    Jag har alltså drömt om vatten i flera veckor, inte bara inatt!
    Duschvatten, simbassängen, sjö/havsvatten, ALLT!

Jag är höggravid, har BF 11 september. Mår bra förutom smärta i ljumskar, höfter och urinblåsa.
    Ingen oro, väntar andra barnet och ser verkligen fram emot förlossningen!
    Om du är gravid så handlar det väl om inget annat än oro och hur/när vattnet ska gå o.s.v. Gravida har konstiga drömmar som oftast saknar betydelse.
  • RonjaLi

Men jag har ju ingen oro! Är hur kolugn som helst.
    Är van att ha konstiga drömmar under grav men tycker det är lite konstigt att det handlar om just vatten och varje natt under så lång tid ..?
    Är bara nyfiken på vad det kan stå för

• SilverLadyG
    RonjaLi skrev 2011-09-01 21:26:03 följande:
    Men jag har ju ingen oro! Är hur kolugn som helst.
    Är van att ha konstiga drömmar under grav men tycker det är lite konstigt att det handlar om just vatten och varje natt under så lång tid ..?
    Är bara nyfiken på vad det kan stå för
    Jag skrev det vad vatten alltid betyder i mina drömmarSkrattande Mer kan inte jag skriva, för att mer vet jag inte.
  • Neytiri

För mig betyder vatten i drömmar framför allt känslor, är vattnet smutsigt så är det jobbiga känslor som man ska ta tag i , är det ett hav med stora vågor, så är det ett känslosvall, upp och ner. jag känner inte att det är nåt att oroa dig för när det gäller drömmen. Lik i vattnet kan vara saker som du håller på att lämna, saker som är förlegade som du inte längre behöver. Att det är ostadigt är väl ganska uppenbart (känslig pga graviditet och alla känslor som kommer). Hörde från en som är duktig på det här med drömmar är att det man drömmer om är saker man håller på att lämna bakom sig.

• GORDONÅFONZIE

För flera år sedan så träffade jag en kille. Första natten som vi sov tillsammans drömde jag att han skulle dö i en båtolycka. Jag brukar inte läsa horsoskop men en gång gjorde jag det och det stod att min pojkvän har  jobbat så hårt att nu var han värdig en lång vila. Några månader senare så dog han i en båt olycka. Något år senare så drömde jag att han ringde till mig på min mobil. Det hördes dåligt och det sprakade lite men senare så blev det bättre. Han frågade mig hur jag mådde. Jag ljög och sa att jag mådde bra. Han berättade att han hade mycket att göra. Jag frågade honom vad han höll på med och han skrattade och sa:  det jag alltid har gjort. Jag förstod inte och då sa han att han jobbade med båtar och att det var mycket jobb. Jag frågade honom om han ville förlova sig med mig samtidigt som jag sa att han inte behövde svar på en gång. Han sa nej men skrattade lite retfullt i telefon och svarade sedan ja på min fråga. Jag sa att jag älskade honom och han sa att han älskade mig. Det har gått flera år nu och jag fortsätter i mina drömmar att leta efter honom. Jag har letat överallt mellan himmel och jord och helvetet osv....Jag drömde en dröm att jag pratade med en man. Han var prydligt klädd och det var svårt att avgöra vilken ålder han var i ,men han var någonstans mellan 70-80år. Mannen frågade mig vad jag hade gjort i mitt liv fram tills i dag. Jag berättade att jag inte hade åstadkommit något alls i mitt liv. Jag berättade om min kille som dog i en båtolycka och att den dagen han dog så dog jag också. Mannen sade till mig att jag skulle sluta att leta efter min pojkvän för där han är kan jag aldrig komma/hitta honom. När jag vände mig om för att protestera så var han mannen borta. I mina drömmar letar jag efter min pojkvän där det finns vatten/stora sjöar/stora hav. När jag är i närheten av havet/vatten så kan jag känna min pojkväns närvaro och jag fylls av en längtan att komma till honom och att få bli ett med honom. Jag känner min pojkväns närvaro så fort jag har vatten omkring mig ex sjöar/hav.
    Då jag fick beskedet att min pojkvän hade dött så drömde jag en dröm om att vi älskade med varandra. Drömmen var så intensiv och fylld med känslor och sorg, för vi visste båda två att vi älskade med varan för sista gången. Alla mina drömmar så drömmer jag att jag letar efter min pojkvän och mäniskorna som jag möter säger att han har nyss varit här och jag fortsätter att leta efter honom där de tror att han har gått osv men jag missar honom alltid.
    NÅGON SOM KAN HJÄLPA MIG?? 

• GORDONÅFONZIE

En dröm som jag också har haft är att mina barn dör.

Jag drömde att jag var på ett äldreboende. Jag sökte jobb eller sökte någon som bodde där.. Plötsligt så träffade jag en läkare som sa att jag var döende. Jag och min pojkvän satt utanför äldreboende och pratade om hur livet skulle bli efter att jag hade dött. Jag kände rädsla, ångest över att dö men också rädsla över att mina barn skulle växa upp utan sin mamma. Helt plötsligt så var det min älskade dotter  som var sjuk och döende. Jag kände både panik, ångest och sorg över att min dotter skulle dö i så unga ålder och hur skulle jag kunna leva utan henne. Plötsligt stod jag i en sjukhuskorridor och väntade på en läkare. Läkaren kom: Nu var det min minsta älskade son  som var döende och jag skulle få svar på proverna. Jag sa till läkaren att jag kommer aldrig att acceptera det han har att säga. Läkaren svarade: du ska inte sörja/tänka på den tid ni inte får tillsammans. Du ska tänka på den tid ni har haft tillsammans och glädjas över det. Jag minna drömmen och hur fylld drömmen var av panik, ångest, känslor, rädslor och kärlek, förtvivlan osv...
    För tre dagar sedan så drömde jag att jag stod i receptionen på ett sjukhus, Jag väntade på att få träffa en läkare. Jag frågade hon som satt i receptionen om jag var döende. Hon svarade ja. Jag kände åter panik, ångest och rädsla över att dö men den här gången så var det lättare att acceptera att jag var döende och jag funderade på hur mina barn skulle klara sig när jag dör. 
    JAG VILL INTE HA DESSA DRÖMMAR, ÄR SÅ RÄDD ATT JAG HAR CANCER ELLER NÅGOT ANNAT, VILL INTE VARA DÖENDE, ÄR SÅ RÄDD!!! HJÄLP MIG!!! VILL INTE LÄMNA MINA BARN...

• carpediemo
    RonjaLi skrev 2011-09-01 20:49:52 följande:
    Jag har upptäckt att jag åtminstone de senaste veckorna drömmer drömmar om vatten!
    Allt ifrån att jag var i simhallen och höll på med simhopp till inatt då jag drömde lite läskigare med en vinglig hängbrygga mellan två hus vi hela tiden var tvungna att gå över och flera tillfällen höll på att ramla ner i vattnet från.
    Drömmen utvecklade sig till lite av en mardröm där lik var islängda i det grunda vattnet under bryggan.
    Men jag har alltså drömt alla möjliga drömmar med "vardagliga" händelser men där vatten på ett eller annat sätt varit framträdande.

Vad beror detta på??
    Hej!
    Vatten står för känslor och när man får "mardrömmar" så är det oftast ett tecken på att det undermedvetna vill göra en uppmärksam på att det är någonting som man bör ta tag i

Det med att du drömmer om en vinglig hängbro med vatten under, skulle jag tolka som att du har en svajig period i ditt liv just nu, eller framtid och känslorna är under dig och håller på torkar ut på något sätt.  

• carpediemo
    GORDONÅFONZIE skrev 2013-11-01 00:39:08 följande:

En dröm som jag också har haft är att mina barn dör.

Jag drömde att jag var på ett äldreboende. Jag sökte jobb eller sökte någon som bodde där.. Plötsligt så träffade jag en läkare som sa att jag var döende. Jag och min pojkvän satt utanför äldreboende och pratade om hur livet skulle bli efter att jag hade dött. Jag kände rädsla, ångest över att dö men också rädsla över att mina barn skulle växa upp utan sin mamma. Helt plötsligt så var det min älskade dotter  som var sjuk och döende. Jag kände både panik, ångest och sorg över att min dotter skulle dö i så unga ålder och hur skulle jag kunna leva utan henne. Plötsligt stod jag i en sjukhuskorridor och väntade på en läkare. Läkaren kom: Nu var det min minsta älskade son  som var döende och jag skulle få svar på proverna. Jag sa till läkaren att jag kommer aldrig att acceptera det han har att säga. Läkaren svarade: du ska inte sörja/tänka på den tid ni inte får tillsammans. Du ska tänka på den tid ni har haft tillsammans och glädjas över det. Jag minna drömmen och hur fylld drömmen var av panik, ångest, känslor, rädslor och kärlek, förtvivlan osv...
    För tre dagar sedan så drömde jag att jag stod i receptionen på ett sjukhus, Jag väntade på att få träffa en läkare. Jag frågade hon som satt i receptionen om jag var döende. Hon svarade ja. Jag kände åter panik, ångest och rädsla över att dö men den här gången så var det lättare att acceptera att jag var döende och jag funderade på hur mina barn skulle klara sig när jag dör. 
    JAG VILL INTE HA DESSA DRÖMMAR, ÄR SÅ RÄDD ATT JAG HAR CANCER ELLER NÅGOT ANNAT, VILL INTE VARA DÖENDE, ÄR SÅ RÄDD!!! HJÄLP MIG!!! VILL INTE LÄMNA MINA BARN...

Död i sig speglar att någonting nytt är påväg in i ens liv, "återfödelse" en stor förändring, inte alls farligt och negativt som man tror när man får sådana drömmar, men jag förstår dina rädslor som uppkommer iomed drömmarna du har.

Du verkar ha väldigt mycket du funderar över som skapar dessa tankar?  
Svar på tråden Drömtydare! Snälla HJÄLP!!!