GORDONÅFONZIE skrev 2013-11-01 00:39:08 följande:
En dröm som jag också har haft är att mina barn dör.
Jag drömde att jag var på ett äldreboende. Jag sökte jobb eller sökte någon som bodde där.. Plötsligt så träffade jag en läkare som sa att jag var döende. Jag och min pojkvän satt utanför äldreboende och pratade om hur livet skulle bli efter att jag hade dött. Jag kände rädsla, ångest över att dö men också rädsla över att mina barn skulle växa upp utan sin mamma. Helt plötsligt så var det min älskade dotter som var sjuk och döende. Jag kände både panik, ångest och sorg över att min dotter skulle dö i så unga ålder och hur skulle jag kunna leva utan henne. Plötsligt stod jag i en sjukhuskorridor och väntade på en läkare. Läkaren kom: Nu var det min minsta älskade son som var döende och jag skulle få svar på proverna. Jag sa till läkaren att jag kommer aldrig att acceptera det han har att säga. Läkaren svarade: du ska inte sörja/tänka på den tid ni inte får tillsammans. Du ska tänka på den tid ni har haft tillsammans och glädjas över det. Jag minna drömmen och hur fylld drömmen var av panik, ångest, känslor, rädslor och kärlek, förtvivlan osv...
För tre dagar sedan så drömde jag att jag stod i receptionen på ett sjukhus, Jag väntade på att få träffa en läkare. Jag frågade hon som satt i receptionen om jag var döende. Hon svarade ja. Jag kände åter panik, ångest och rädsla över att dö men den här gången så var det lättare att acceptera att jag var döende och jag funderade på hur mina barn skulle klara sig när jag dör.
JAG VILL INTE HA DESSA DRÖMMAR, ÄR SÅ RÄDD ATT JAG HAR CANCER ELLER NÅGOT ANNAT, VILL INTE VARA DÖENDE, ÄR SÅ RÄDD!!! HJÄLP MIG!!! VILL INTE LÄMNA MINA BARN...
Död i sig speglar att någonting nytt är påväg in i ens liv, "återfödelse" en stor förändring, inte alls farligt och negativt som man tror när man får sådana drömmar, men jag förstår dina rädslor som uppkommer iomed drömmarna du har.
Du verkar ha väldigt mycket du funderar över som skapar dessa tankar?