• Anonym (Undrar)

Ni som har änglabarn har ni rökt/snusat under graviditeten?

Hej! Beklagar så mycket det som hänt er som mist ett kärt barn. Världen är så orättvis... Undrar om någon rökt eller snusat under graviditeten? Menar inte att trampa på någon öm tå, bara undersöka om det finns något samband...

• Svar på tråden Ni som har änglabarn har ni rökt/snusat under graviditeten?
  • Anonym (Undrar)

Puffar...

• pluvdo

Forskning har väl redan bevisat att det finns ett samband, annars hade inte kvinnor avråtts från att nyttja nikotin under graviditeten.

• cloudberry79

Det finns samband, det har forskning visat vid flera tillfällen. Rökning under graviditeten ökar risken för missfall, prematurfödslar och annat som man helst inte vill att ens lilla liv ska drabbas av.

Jag har rökt innan min första graviditet, men slutade omedelbart. Det var inte särskilt svårt, för jag rökte inte så mycket. Ändå drabbades jag av ett sent missfall, som jag sedan fick veta var på grund av en missbildning i min livmoder, jag har alltså svårt att gå en hel graviditet oavsett hur sunt jag lever. Innan vi fick veta det så trodde jag att det faktum att jag rökt de första fyra veckorna påverkade, men det var alltså egalt i sammanhanget.

www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Livsstilsfragor/Tobak/

If you love me - please don't feed me!
  • April barn

Jag "hänvisar" till ovanstående inlägg. Det är redan bevisat !

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • Slats

undrar lite hur föräldrar handskas med sin sorg om det fastställs att deras barn dött till följd av deras användning av droger, och vilka slags inriktade stöd det finns, hur de bemöts av andra osv.

• puss
    Slats skrev 2011-09-01 20:27:44 följande:
    undrar lite hur föräldrar handskas med sin sorg om det fastställs att deras barn dött till följd av deras användning av droger, och vilka slags inriktade stöd det finns, hur de bemöts av andra osv.
    dom skyller på nåt annat.
    "han hade säkert dött i allafall" typ.
    Ät min sidfot
  • Anonym (Undrar)

Undrar hur vanligt det är?

• Anonym

Min mormor förlöste två änglabarn - hon rökte

Min mamma ett änglabarn - hon rökte inte

Min svägerska ett änglabarn - hon rökte inte    

• Anonym (4 av 5)

Jag känner till fem kvinnor som förlorat sina barn under graviditeten eller i psd, fyra av dessa rökte.

• Anonym (Undrar)

4 av 5 vad sorgligt! Hur mår dessa kvinnor nu pg av detta och har de fått hjälp? Hur blev de bemötta? Var det länge sedan?hur långt gångna/ gamla var barnen?

Svar på tråden Ni som har änglabarn har ni rökt/snusat under graviditeten?