• mammatlltvå

Flaska för ersättning?

Jag tänker köpa hem ersättning och flaska till bebisen som föds i december för med ettan var detta nödvändigt de första månaderna (hon gick ner för mycket i vikt eftersom bröstmjölken inte räckte till). Så nu vill jag vara förberedd, utifall det skulle hända igen. Men vilka flaskor skulle ni rekommendera till en nyfödd liten?

(Inga påhopp tack!)

• Svar på tråden Flaska för ersättning?
  • VildVittra
    Rosa socka skrev 2011-09-01 10:08:02 följande:
    MAM Ultivent använde vi till sonen, funkade bra!
    vi med..likadan flaska till båda nu....för oss funkar de jättebra och är lätta att diska =)
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • Mamma Maj08

Jag använder en flaska som heter Dr Brown's.....det är en "kolikflaska" som gör att bebisen inte sväljer en massa luft vid matning....

Flaskmata min första dotter med andra flaskor, hon svalde massa luft, och hade också kolik.

Denna gången amma jag dom 3 första månaderna men fick ta till flaska på grund av massa problem....är super nöjd me denna flaska. Finns att köpa på Apoteket hjärtat för under 100 lappen....

Lycka till med bebis.....:)

• Romantica1981

Vi använde en billig nappflaska med anpassad napp. Ska tillägga att min son helammades och vi behövde bara använda flaskan medan vi väntade på att mjölken skulle komma igång.

• Mumin80

Tommy tippee. Funkade extra bra medan dottern delammades och fick ersättning som komplement. 

• GrabbarnaOchJag

Kan absolut rekommendera Philips flaskor! Avent.. Dom är jätte bra! :) Och MAM napparna passar till flaskan om man vill byta också! :)

• mammatlltvå

Tack för alla supertips! Glad Det är skönt att det finns så många hjälpsamma själar därute.

• Tvillingar11

jag använder också MaM ultivent, väldigt lätt att plocka isär och rengöra. Den kan jag absolut rekommendera.
    Har nu köpt MaM med helbotten och en MaM flaskborste för att enklare rengöra flaskorna.

Nu till en annan fråga. Passar MaMs dinappar till andra flaskor? Vill ha en mindre flaska till juice och vatten men vill inte byta dinapp.

• Miricia

Om du vill amma oxå rekomnederar jag medelas calma flaska. Funkar på samma sätt som amning, att de får arbeta lite för mjölken.

Äntligen +
  • laref

använde Mam till älsta sonen, var väldigt nöjd..gillade att den var i så många delar..lätt att diska

nu fick vi en Avent  som vi gett några mål ersättning till minsta sonen på dryga veckan och den funkar toppen..Aventen har också "mekanism" för att minska luft in till barnet..

• MIC

Vi började med DrBrowns wide-neck som sjukhuset rekommenderade, Isak hade flaska från hans tredje dagen. Det är en suverän flaska när barnen är riktigt små och en mycket mjuk och smidig napp. Sen kan man komplettera med lock och div andra saker som var bra när man var iväg och skulle fixa ersätting snabbt. När Isak var ca 6 mån gick vi över till MAM ulitvent. Också en jättebra flaska men inte lika mjuk i nappen. Nackdelen med DrBrowns var att det fanns ingen välling-napp. Fördel MAM - lättare att diska. Had gjort likadant igen om vi fått ny bebis - först Dr Browns och sen MAM. Lycka till!

Isak - min solstråle - 080701
Svar på tråden Flaska för ersättning?