Mina barn är inte tillräckligt tacksamma/hjälper till
Jag blir så ledsen, har tre äldre barn själv och ett gemensamt litet barn. Ett av dom äldre går i gymnasiet och bor hemma. Problemet är at när dom äldre som ej bor hemma är hos oss hemma eller p ålandet så tycker han att den ena hjälper till för lite plus inte tackar tillräckligt. Även den andra kan åka på att hon inte hjälper till ordentligt. Dom är verkligen inte hos oss jätteofta och vi har det trevligt när vi träffas men helt plötsligt så kan min man vräka ur sig att att kul att ni är här men ännu roligare om ni gjorde det och det. *Eller annars som idag, äldsta dottern var hemma för hon fyllde år och vi hade jättetrevligt med syskon och mormor o morfar. När alla har gått så säger han sarkastiskt, Ja undrar om xx tyckte att det var trevligt och hon var glad för den här kvällen. och han säger det på ett så dumt sätt. Antar att han aldrig skullle säga så om det var hans barn eller släkting. Ska jag helt enkelt gå den smidiga vägen och bara träffa mina utflyttade barn utan honom eller ska jag fortsätta att skaka av mig det här inför barnen och alltid ta ett bråk med honom när vi har träffats, Känne mig lite rådvill. Jättekonstig situation som bara blir värre o värre. Är han svart sjuk på mina barn? Hans släkt och mamma får man inte säga något ont om, möjligen då han pappa som jag tycker mycket om