ersättning vs amning -kolik?
Hej, jag tänkte kolla hur det står till med kolik och vilken mat bebis fick den tiden.
Frågan ni ska svara på är:
Har ditt barn/dina barn haft kolik, ammade du eller gav du ersättning under tiden?
Hej, jag tänkte kolla hur det står till med kolik och vilken mat bebis fick den tiden.
Frågan ni ska svara på är:
Har ditt barn/dina barn haft kolik, ammade du eller gav du ersättning under tiden?
Första barnet ammades. Andra barnet fick ersättning. Ingen av dem har haft kolik.
första barnet ammades med späddes på med en flaska ersättning per dygn efter fem veckors ålder, ingen kolik. Andra barnet helammades, hade kolik.
Ingen kolik här. Har helammat alla barnen.
Helamning med båda - ingen kolik.
Helammat alla fyra. Tre skrek så det skulle räknas som kolik men var i själva verket allergiska mot mjölk, den sista även mot soja. När jag tagit bort det ur min kost- inga skrik
Gav dottern ersättning (ammade bara pyttelite från början) och hon hade inte kolik..
Sonen ammade jag helt i 5 veckor och delvis till 9 veckors ålder.. han hade kanske kolik, skrek 4 timmar varje kväll.. därför gav jag ersättning för jag trodde han var hungrig. Sen efter jag slutat amma visade det sig att han var mjölkallergisk kanske därför han skrek så mkt..
gav min son ersättning - ingen kolik
Kolik med alla tre, de första två helammades första halvåret och tredje ammades och fick ersättning.
Jag tror att kolik grundar sig i outvecklade tarmar.
Jag helammade i tre månader och hon hade inte kolik men sen delammade jag tills hon var fyra månader och sen gick jag över helt till ersättning... Hon blev gladare och fick mindre magont av ersättningen men det var så olika från dag till dag när jag ammade hur mkt gaser hon hade så det berodde nog bara på min kost.
Jag helammade 7½ månad och sonen har aldrig haft kolik eller ont i magen alls.