• Mollz

Flaska som tillåter "pauser"?

Min tvååring dricker mjölk på kvällen när hon ska sova, men inte hittat nån flaska som fungerar bra, det rinner för snabbt vilka vi än provar (esska, bambino, mam, nuk) och hon sätter i halsen när hon hämtar andan..
    När hon hade välling fungerade det utan problem, men hennes mage blir kaos av det så det får räcka med mjölk, som fungerar bra i övrigt..

De som jag hittat känns som det är för yngre barn, vet inte om hon skulle förstå sig på dem nu. 

• Svar på tråden Flaska som tillåter "pauser"?
  • Cloud

Varför dricker hon inte mjölken ur ett vanligt glas?

• Mollz

I sängen? Flaskan är en trygghet för henne som jag inte ser någon anledning i att ta ifrån henne än.

• Cloud

Nej det behöver du inte men det finns ju bättre alternativ som ex. vatten.

Annars är det väl bara att köpa minsta storleken på nappen, något annat finns inte.

• Mollz

Vatten vill hon inte ha, bara välling eller mjölk när hon ska sova. Sett tex medela att de har nåt, men den lär hon väl inte förstå sig på.

• Finesse

Kör på samma tips, en napp för ersättning.. det är nog lika rätt rinnligt som mjölk.. 

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Super blondinen

håller med minsta nappen

• Mollz

Testade det idag och det rinner fortfarande en massa i mungipan på henne : / förr hade vi nappar med ventil som fungerade bra, men de finns inte här..

• fikontrampare

Förlåt väldigt trött och missuppfattade allt här:S

Inte meningen att låta som en bitterfitta 

• Mollz

Tror du en tvååring klarar av en sån? De kostar ju en del så vet inte om jag vågar chansa.

• fikontrampare

Ja det tror jag inte ska vara några problem fungerar som en helt vanlig flaska nappen är lite hårdare dock men tror hon vänjer sig. barn är listiga;)

Svar på tråden Flaska som tillåter "pauser"?