sonen 2- helt ointreserad av pottan / toaletten... :-(
sonen 2 ar är noll intreserad för pottan...samma med toaletten..
försöker visa den varje dag..flera ggr om dagen..men han vägrar totalt!
vad göra??
sonen 2 ar är noll intreserad för pottan...samma med toaletten..
försöker visa den varje dag..flera ggr om dagen..men han vägrar totalt!
vad göra??
Han är inte redo - vänta några månader och försök igen.....
ok.. alla nämligen klagar och säger att han skulle gjort detta för länge sen....orkar inte höra pa dom mer
skönt och höra att det finns andra....
sa jäkla trött pa alla "SKA"....
Finns inte "ska"! Min äldsta dotter (nu 3 år) var torr på dagen någon vecka efter hon fyllt 2. Hennes lillasyster, nu 2 år, bajsar på pottan och kan också kissa där men har inte koncentrationen till att känna när hon behöver kissa. Det vår vänta till våren/sommaren, tror jag. Då kan vi lägga in en superstöt
Har en liten född maj-09 och han är jätteintresserad av mina och storebrors (f april-06) toabesök, men vägrar att testa själv. Det är bara nej, nej, nej. Pottan sätter han gosedjuren på!
Min plutt tycker det är jättekul att låtsaskissa, dels på mig, dels på toa, dels rakt ut i luften. Men han vill INTE kissa på toa eller pottan. Tvärnej!
Han verkar känna när det dags för kiss eller bajs och kan säga det, men sen är det NEJ. Jag tvingar inte, frågar ibland och låter det sen vara. Tänker inte pressa eller hetsa. Det kommer när det kommer liksom. Det spelar ingen roll i alla fall, man får inget diplom eller medalj för att ens barn släppte blöjorna tidigt
När min son var 2 år var intresset noll för potta....Sedan plötsligt en dag strax efter sin 3-års dag sa han bara "nej mamma nu ska jag inte ha blöja, jag ska gå på toan".
Så efter den dagen blev han blöjfri...
Har också en 2-åring som vägrar sätta sig på toaletten eller pottan. Det gick några gånger när han var 1,5 men sen vände det helt och nu vill han inte alls. Han tycker om att vara utan blöja men kan sen komma och be om en ny och sedan kommer kisset. Jag försöker bara vänja honom vid att vara utan blöja och frågar om vi ska gå på toaletten men har inte tvingat honom.
Det får ta den tid det tar
Har en 2.5 åring som heller inte är intresserad än, bara att vänta ett tag. Tösen var torr dag/natt vid 2,5 årsålder så man hade hoppats att lilleman oxå skulle vara det men men vi väntar lite till:)
Vår son började kissa på pottan vid tre års ålder och bajsade i pottan vid 3½ år. Han vägrade innan och vi lät honom hållas för han fick tillslut panik när vi försökte. Jag struntade fullkomligt i vad andra sa, han fick panik och ville inte, inte tänkte jag tvinga honom.
Låt han ta det i sin takt. Vår son som blir 3 i nov va inte så sugen på att släppa blöjan innan. Men en dag i juni sa han nej till blöjan på dagen o nu säger han nej till blöja på natten. O det går superbra. Går inte att stressa fram det.