nathalie13 skrev 2011-09-04 11:24:33 följande:
Hej vad kul att du delade med dig, precis närjag skrivit klart min tråd tänkte jag för mig själv att undra om det finns de som känner tvärtom. Jag tycker att det inte finns någon fel ålder att bli förälder på. Jag tycker att det är dumt att man får ögon på sig om man sticker ut från mängden. Tack för ditt inlägg!!!
Ingen orsak.
hallencreutz89 skrev 2011-09-05 12:58:32 följande:
Känner mig inte så utanför för åldern, däremot så känner jag att de andra verkar leva så annorlunda liv från mig så därför tycker jag det känns svårt att ta kontakt och prata med folk. Känns som alla andra lever såna fina samboliv med badrumsrenoveringar och jobb och sånt. Och så går jag hemma med praktik för jag inte får/kan börja jobba just nu, är inte ihop med barnets pappa längre osv. Känns som om jag liksom bekräftar folks fördomar om unga mammor. Hade jag haft allt fixat och jobb och allt sånt hade jag nog inte känt på samma sätt..
Även där måste jag säga att jag har litet samma erfarenhet just nu. Trots min ålder. Jag arbetade mycket (och studerade vid sidan om) när jag var i 20-årsåldern. Första halvan i 30-årsåldern studerade jag på hög nivå utomlands. Andra hälften arbetade jag (inte inom det jag hade studerat). Sedan flyttade jag tillbaka till Sverige. Jobbade något år och började sedan studera igen, eftersom jag inte fick något jobb inom det jag hade studerat utomlands. Sedan var jag mammaledig och därefter har jag sökt jobb inom det nya området jag har utbildat mig till - utan att få något! Så även jag känner mig just nu udda, eftersom alla andra föräldrar på sonens dagis arbetar, vad jag vet. Och inom välbetalda yrken också. Som tur är har jag min man nu. Förut var det jag som var huvudförsörjaren, nu är det han.