• Baby0711

Althera??

Hej!

E det någon som ger eller har gett era små althera isåfall har dom kräkts då mycket av den?

Jag har en kille på 6v som dricker det efter otroligt mycket mag besvär men tycker han kräks av det mer än vad han har gjort av dom andra ersättningar. vill verkligen inte behöva byta  igen då jag har gjort det så mycket och det känns som om han mår bättre, nu har jag bara testat o ge det till han en dag men ändå känns bättre.

Så någon som har erfarenhet av Althera????

• Svar på tråden Althera??
  • mmmiikaela

min son spydde mkt av althera, de ör vanligt för den är så blaskig, samt fick han ont i magen, o grönt bajs som lukta FAN!

son född 09, & lillebror som kommer i slutet på juni.
  • Tonymg
    Baby0711 skrev 2011-08-28 09:53:14 följande:
    Hej!

E det någon som ger eller har gett era små althera isåfall har dom kräkts då mycket av den?

Jag har en kille på 6v som dricker det efter otroligt mycket mag besvär men tycker han kräks av det mer än vad han har gjort av dom andra ersättningar. vill verkligen inte behöva byta  igen då jag har gjort det så mycket och det känns som om han mår bättre, nu har jag bara testat o ge det till han en dag men ändå känns bättre.

Så någon som har erfarenhet av Althera????

Hej, vi hade gett vår son Althera och vi upplevde inga problem. Avföringen blir grönt, men det är helt normalt. Sedan att spädbarn ibland spyr upp maten är något som händer. Vi upplevde inga problem med Althera. Men sedan när vårt barn blir lite större (snart 7 månader) fick vi tips från Dietist att i brist på intresse från honom att äta välling eller gröt, vi måste täcka upp behovet av kalcium och då ändrade vi till Nutramigen 2 LGG LIPIL. Det fungerar bra också. En varning bara för spädbarn och mängden Mangan i Nutramigen. Kolla på livsmedelsverkets hemdisa. Där fick vi tips att läsa lite om mangan och spädbarn
Svar på tråden Althera??