• Dotter07

Vad ska jag göra??

Jag, som många andra, har problem med min killes ex flickvän.
    Dom har 2 barn ihop som är hos oss varannan vecka och hon styr och ställer över OSS hela tiden.
    Vi får inte göra si, vi får inte göra så när barnen är hos oss...
    Jag misstänker att hon vill ha tillbaka min kille, fast det tog slut för ca 5 år sedan mellan dom.
    Vi är inte 2 vuxna i detta förhållande, utan vi är 3...
    Hon har alltid någonting att gnälla på, vi gör inte så eller vi gör inte si och detta resulterar i att jag
    och min sambo bråkar som bara den, senast idag....
    Vi har haft det så här i 2 år nu och jag vet inte om jag orkar, hon håller på hela tiden, hon kan inte släppa min kille...
    Hon MÅSTE höra av sig varenda dag, bara för att... och det är inga viktiga saker hon vill heller...

Jag vet inte vad jag ska göra, jag vet inte om jag orkar nå mera...
    Min kille har försökt sagt åt henne att nu får det vara nog, lämna oss ifred, hör av dig när det är någonting viktigt med barnen, men annars vill jag inte ha med dig att göra, MEN HON FATTAR INTE!
    Hur ska man få henne att fatta att hon ska lämna oss ifred??

Känner mig så ledsen....

• Svar på tråden Vad ska jag göra??
  • aurora1827

Varför inte bara låta sambon hantera detta, eller vad är det för konstiga saker ni inte får göra, och varför skapar det en konflikt mellan er? Jag gissar att din kille bara säger ja och amen och det är du som känner dig styrd av henne. Hon har ju uppenbarligen ett visst kontrollbehov, och som mamma kan jag också känna hur svårt det skulle vara att lämna bort mina barn, även till deras pappa, och inte höra av dem på en vecka. Om hon känner att ni drar er undan så gör ju det bara saken ännu värre.

Har du pratat med henne själv? För även om det är din kille som har skaffat barn med henne och så så är inte alltid män så himla bra på att sitta emellan när det gäller kommunikation. De är rätt superdåliga faktiskt. 

Visst är det lite onödigt att hon hör av sig en massa om saker som inte handlar om barnen, men trots det så kan det i alla fall vara barnen som är orsaken, eftersom man gärna bara vill ringa och kolla att allt är ok. (Eftersom man inte litar på att någon skulle höra av sig om det hände nåt.) 

• Litet My
    aurora1827 skrev 2011-08-28 00:10:52 följande:
    Varför inte bara låta sambon hantera detta, eller vad är det för konstiga saker ni inte får göra, och varför skapar det en konflikt mellan er? Jag gissar att din kille bara säger ja och amen och det är du som känner dig styrd av henne. Hon har ju uppenbarligen ett visst kontrollbehov, och som mamma kan jag också känna hur svårt det skulle vara att lämna bort mina barn, även till deras pappa, och inte höra av dem på en vecka. Om hon känner att ni drar er undan så gör ju det bara saken ännu värre.

Har du pratat med henne själv? För även om det är din kille som har skaffat barn med henne och så så är inte alltid män så himla bra på att sitta emellan när det gäller kommunikation. De är rätt superdåliga faktiskt. 

Visst är det lite onödigt att hon hör av sig en massa om saker som inte handlar om barnen, men trots det så kan det i alla fall vara barnen som är orsaken, eftersom man gärna bara vill ringa och kolla att allt är ok. (Eftersom man inte litar på att någon skulle höra av sig om det hände nåt.) 
    Instämmer.

Tror det bästa TS kan göra är att lösa det på hemmafronten dvs försöka prata med sin sambo och gemensamt förska få slut på konflikterna mellan dem och sedan bolla över på biopappan att ha kommunikationen med biomamman.

Funkar det inte kanske det är dags för bioföräldrarna att gå på ett samarbetsamtal och komma överens om hur kontakten skall se ut tex bara ringa 2 gånger i veckan eller vad man nu kommer överens om och försöka hålla det.
Svar på tråden Vad ska jag göra??