• Tvillingar11

MaM eller Esska

Har ett litet "problem"

använder i dagsläget Mam anti kolik till våra tremånaders med dinapp nummer 1 men tänker byta till två för att vänja de vid större hål.

Så småningom när de börjar äta smakportioner och lite längre fram när de ej behöver antikolikflaska vill ja byta till en flaska  som finns i olika storlekar. En mindre till vatten/juice och en större till ersättning. Mams flaskor finns inte i olika storlekar och därför funderar jag på att byta till esska.

Vad är era erfarenheter av den och vilken storlek på anatomiska dinappen är till för ersättning? Kommer det vara jobbigt för dem att byta?

• Svar på tråden MaM eller Esska
  • Lena

mams flaskor finns i olika storlekar. Vi har en större är anti-kolikflaskorna och jag har även sett små.

160, 260, 270 och 330 är storlekarna de har. 

• LNE

Jag har kört MAM till tösen sedan födseln och hon är nu 15 månader. 
    Jag tänkte precis samma som dig och för ett tag sedan så köpte jag hem Esska men det gick inte...
    Hon tittade på flaskan, sedan på mig och gick därifrån...

Plus att MAM och Esska har två helt olika nappformer så dem kan vägra pga det. 

• Okändgäst

Kör på mam Och de har 3 olika storlekar, kan dock vara svårare att hitta den minsta och den största i vanliga mataffärer! Men kolla på apoteket där hittade jag den minsta sorten och mycket billigare än i babyaffärerna som vi har häromkring iallafall.

• Tvillingar11

Mams minsta storlek finns på apoteket tror jag men den är också antikolik modellen, den som går att skruva av botten på. Eller finns den i vanlig modell också?

• Okändgäst
    Tvillingar11 skrev 2011-08-27 18:57:00 följande:
    Mams minsta storlek finns på apoteket tror jag men den är också antikolik modellen, den som går att skruva av botten på. Eller finns den i vanlig modell också?
    Den är också antikolik.

Finns det mam med helbotten? Har jag missat  
  • Lena
    Okändgäst skrev 2011-08-27 19:04:07 följande:
    Den är också antikolik.

Finns det mam med helbotten? Har jag missat  
    Ja de riktigt stora, men de är mest jobbiga att diska tycker jag.
  • Tvillingar11

Visst går det lika bra att använda de med skruvbotten även när de blir äldre? Bara att byta ut dinappen till större hål?

Nuk har också fina flaskor men de dinapparna går inte att köpa i vanliga mataffärer. Vill ha något lättillgängligt.

Mam har två olika dinappar, den som medföljer flaskorna men sen har jag sett att det finns en annan liknande modell som passar bambinoflaskorna.

• Lena
    Tvillingar11 skrev 2011-08-27 19:11:22 följande:
    Visst går det lika bra att använda de med skruvbotten även när de blir äldre? Bara att byta ut dinappen till större hål?

Nuk har också fina flaskor men de dinapparna går inte att köpa i vanliga mataffärer. Vill ha något lättillgängligt.

Mam har två olika dinappar, den som medföljer flaskorna men sen har jag sett att det finns en annan liknande modell som passar bambinoflaskorna.
    det går utmärkt, dottern är tre och vi har dem till välling.
  • Wizla85

Jag gillar dr.browns antikolik flaskor. har hjälpt våt son massor :)

• 3 barns mor

varför inte använda pipmugg till vatten / juice

• 071001

Vi växlade mellan Mam och Esska utan att Siri brydde sig. Vad gäller ersättning vet jag inget.

Svar på tråden MaM eller Esska